Compania de Drumuri nu poate semna cu Asocierea Pizzarotti – Retter contractul pentru lotul 1 al Autostrăzii București Nord din cauza unei noi contestații pe care a depus-o constructorul Intrakat (Grecia). Contestația la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a fost înregistrată luni, 3 aprilie, în ultima zi legală, și deschide a cincea serie de contestații la CNSC și Curtea de Apel București din ultimii trei ani, de la prima desemnare a constructorului pe lotul A1 – DN 1 Corbeanca, după cum a explicat Economedia luni dimineață.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Sunt aproape 4 ani de la lansarea licitației pentru proiectarea și execuția lotului de 18 kilometri, singurul dintre cele șapte loturi de pe A0 rămas fără constructor.

Aproape patru ani de la lansarea licitației și alți trei pierduți în contestații

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Licitația pentru proiectarea și execuția lotului 1 al Autostrăzii A0 București Nord a fost lansată în urmă cu aproape 4 ani, în iunie 2019, pentru 842 milioane lei, iar un an mai târziu turcii de la Nurol câștigau contractul cu o ofertă de 746 milioane. UMB, situat pe locul 5, a contestat procedura pe motiv că a fost depunctat la oferta tehnică, iar China RailWay au contestat desemnarea companiei Nurol pe motiv că nu a fost reprezentată legal. De asemenea, Intarakat (Grecia) și Pizzarotti au depus contestații, potrivit documentelor din SEAP pe care le-a consultat Economedia.

În aprilie 2021, turcii de la Nurol erau din nou desemnați câștigători, dar Intrakat și Pizzarotti depuneau contestație la CNSC. După o nouă serie de contestații la CNSC și Curtea de Apel București, în octombrie 2021 CNAIR făcea o nouă desemnare: Pizzarotti – Retter, pentru ca în noiembrie inclusiv câștigătorul să depună contestație împotriva Intrakat (detalii aici).

În august 2022, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța desemnarea definitivă a italienilor de la Pizzarotti, dar în septembrie Itarakat depunea din nou contestație, iar în noiembrie CNAIR îi desemna din nou câștigători pe italieni. În decembrie, Intrakat depune contestație, CNSC admite contestația și dispune remedierea.

Pe 22 martie 2023, CNAIR a desemnat pentru a patra dată Pizzarotti – Retter, dar luni, 3 aprilie, Intrakat a depus din nou contestație.