Autostrada Bucureștiului: Intrakat blochează din nou semnarea contractului pentru Lotul 1. Contestație depusă la CNSC în ultima zi

Autostrada București Nord Lot 1

Compania de Drumuri nu poate semna cu Asocierea Pizzarotti – Retter contractul pentru lotul 1 al Autostrăzii București Nord din cauza unei noi contestații pe care a depus-o constructorul Intrakat (Grecia). Contestația la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a fost înregistrată luni, 3 aprilie, în ultima zi legală, și deschide a cincea serie de contestații la CNSC și Curtea de Apel București din ultimii trei ani, de la prima desemnare a constructorului pe lotul A1 – DN 1 Corbeanca, după cum a explicat Economedia luni dimineață.

Sunt aproape 4 ani de la lansarea licitației pentru proiectarea și execuția lotului de 18 kilometri, singurul dintre cele șapte loturi de pe A0 rămas fără constructor.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Aproape patru ani de la lansarea licitației și alți trei pierduți în contestații

Licitația pentru proiectarea și execuția lotului 1 al Autostrăzii A0 București Nord a fost lansată în urmă cu aproape 4 ani, în iunie 2019, pentru 842 milioane lei, iar un an mai târziu turcii de la Nurol câștigau contractul cu o ofertă de 746 milioane. UMB, situat pe locul 5, a contestat procedura pe motiv că a fost depunctat la oferta tehnică, iar China RailWay au contestat desemnarea companiei Nurol pe motiv că nu a fost reprezentată legal. De asemenea, Intarakat (Grecia) și Pizzarotti au depus contestații, potrivit documentelor din SEAP pe care le-a consultat Economedia.

În aprilie 2021, turcii de la Nurol erau din nou desemnați câștigători, dar Intrakat și Pizzarotti depuneau contestație la CNSC. După o nouă serie de contestații la CNSC și Curtea de Apel București, în octombrie 2021 CNAIR făcea o nouă desemnare: Pizzarotti – Retter, pentru ca în noiembrie inclusiv câștigătorul să depună contestație împotriva Intrakat (detalii aici).

În august 2022, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța desemnarea definitivă a italienilor de la Pizzarotti, dar în septembrie Itarakat depunea din nou contestație, iar în noiembrie CNAIR îi desemna din nou câștigători pe italieni. În decembrie, Intrakat depune contestație, CNSC admite contestația și dispune remedierea.

Pe 22 martie 2023, CNAIR a desemnat pentru a patra dată Pizzarotti – Retter, dar luni, 3 aprilie, Intrakat a depus din nou contestație.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Pfff.. Băh, dar statul ăsta chiar stă cu mâinile în sân și admiră acest circ? Chiar nu se găsește o procedură legală să-i lase-n fasole pe Incastrații ăia sau cum i-or chema?

  2. Stat muribund. Clasa politică este extrem de slabă, de la președintele johannis in jos. Cu el cap de listă! Sunt 10 ani pierduți! Vedeți ce au făcut țările arabe in ultimii 20 de ani cât la conducerea României au fost Băsescu și Iohannis și găsiți trădătorii care au distrus Romania! Ce poți face acum? Anii s-au dus…

  3. Oare nu se poate schimba legislația să fie admise doar la prima licitație contestatiile iar cel care pierde să fie obligat să achite jumătate din valoarea contractului care sa fie depusă că garanție pentru contestație?

    • Foarte bine punctat. Contestatiile acestea depuse in sir, chiar in ultima zi, pare sa nu aiba alt scop decat oprirea lucrarii, chiar daca contestatarul nu are sanse de castig si o stie foarte bine. Ceva trebuie sa se faca, este incredibi./

  4. Trebuie facut ceva sa se incbeie procedura asta.Sa zicem doar prima contestatie admisa si apoi desemnat castigatorul care se apuca de treaba.La finalul lucrarii contestatarii sa se judece cu castigatorul cat vrea eli.

    • Trebuie facut ceva sa se incbeie procedura asta.Sa zicem doar prima contestatie admisa si apoi desemnat castigatorul care se apuca de treaba.La finalul lucrarii contestatarii sa se judece cu castigatorul cat vor ei.

  5. La contestație depus 10-20% din valoarea totală ,in depozit ,nu cu alte ghidușii financiare,cînd se termină judecarea contestației ,daca cîștiga se consideră garanție de bună execuție ,cine pierde adio bani. In 30 ani nu am auzit de un diriginte de lucrare sa fi răspuns material pt lucrări proaste.Firma de dirigenție trebuie sa fie in permanenta pe șantier,sa aprobe fiecare fază de lucrare,semnează situația de lucrări,aprobă plata respectiva. Prin semnarea situației de lucrări este răspunzător,in solitar, cu constructorul ,de calitatea lucrării.

  6. Și pentru lucrările mici,gen reparatii la drum,în orașe,cine semnează că lucrarea este buna și se poate plati,ar trebui să îi tremure pixul . Sunt reparatii mici,la noi” merge și așa”, toate fără nici o excepție,cu diferente de pina la 2 cm,mai sus sau jos, care ne “atacă”dantura. Alte lucrări,vechiul asfalt are pietriș mărunt,noul vine cu pietriș mare,restul știe toată lumea ce urmează. Cel de la primărie semnează că șeful lui, primarul.Eventual o bere și lucrarea este perfecta și plătită de noi.

  7. În țara în care să furi e legal și hoții care ne conduc se acoperă de legi, nu e de mirare ce se întâmplă.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.