Până la Autostrada de pe Valea Prahovei, ratăm și proiectele centurilor din stațiuni. Consiliul Județean Prahova (condus de liberalul Iulian Dumitrescu) a anulat licitația pentru proiectarea și execuția Centurii Bușteni – Azuga, un proiect major pentru fluidizarea circulației pe DN 1 Valea Prahovei preluat de la Ministerul Transporturilor/CNAIR.
Imediat după anularea procedurii, CJ Prahova a lansat o nouă licitație (tot la valoarea de 604 milioane lei), după cum Economedia a transmis aici. Ofertele depuse la prima licitație de Asocierea Coni – Trace și Ozaltin au fost considerate inacceptabile, potrivit informațiilor consultate de Economedia în SEAP.
Asocierea româno-bulgară Coni – Trace lucrează pe lotul 2 al Autostrăzii Moldovei (Trace lider de proiect), iar turcii de la Ozaltin pe DN 6 Alexandria – Craiova și au câștigat în fața UMB contractul pentru primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești.
Anterior, pe forumul Pro Infrastructura se avansase câștigătorul licitației Asocierea Coni – Trace.
Contractul pentru Centura Comarnic a fost semnat pe 22 mai cu Asocierea Frasinul – Arthenis.
Al doilea contract este scos la licitație tot cu clauză supensivă și finanțare prin Programul Transport 2021-2027. Documentația din SEAP este luată copy-paste de la procedura anterioară, deși Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici încă din mai 2023.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Procedura de atribuire este inițiată sub incidența prezentei clauze suspensive în sensul că încheierea contractului de achiziție publică este condiționată de publicarea Hotararii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii”, arăta documentația.
Centurile Comarnic și Bușteni au fost transferate de la Ministerul Transporturilor/Compania de Drumuri la Consiliul Județean Prahova după ce CNAIR a ratat două licitații. În 2018, contractul pentru Centura Bușteni (variantă scurtă fără ieșirea în Azuga) a fost reziliat după ce firma câștigătoare (constructor de apartament) nu a mai depus scrisoare de garanție bancară, iar în 2021 CNAIR a anulat licitația pentru Centura Comarnic (profil de autostradă).
„Am scos la licitație CENTURA ORAȘULUI BUȘTENI. Ofertele se vor depune până pe 23 februarie. Centura orașului Bușteni va avea o lungime de aproape 7 km și două benzi de circulație. Vor fi construite 5 poduri noi peste Râul Prahova și unu peste Pârâul Jepilor, un pasaj suprateran peste Râul Prahova și calea ferată, un pasaj subteran lângă Castelul Cantacuzino, precum și 4 sensuri giratorii de legătură cu DN1, A3 și principalele artere rutiere din oraș. Am scos la licitație, de asemenea, și centura orașului Azuga (termen de depunere a ofertelor 23 februarie), precum și centura orașului Comarnic (termen de depunere a ofertelor 1 februarie). Construcția acestor centuri înseamnă mai puțin timp petrecut în trafic pe Valea Prahovei și o gură de oxigen pentru dezvoltarea județului Prahova”, spunea Iulian Dumitrescu pe 20 ianuarie 2023.
Centura Bușteni – Azuga va avea un tunel cu o lungime de 90 de metri care subtraversează oblic DN 1 și Magistrala CFR București – Brașov, dar și un semitunel cu o lungime de 200 de metri, parțial îngropat la intrare în Azuga, cele două lucrări de artă fiind printre cele mai dificile de pe traseul complet de 9 kilometri prevăzut pentru șoseaua care va funcționa ca o centură a celor două stațiuni, după cum a explicat Economedia. Traseul propus pentru drumul de descărcare are o lungime totală de 9,434 km și este structurat astfel:
– Tronson I: km 0+000 (intersecţie cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Sinaia şi Poiana Ţapului – DN 1, km 127+600) – km 1+600, lungime 1,60 km (extravilan);
– Tronson II: km 1+630 (ieşire din DN 1, km 128+300 prin dreapta) – km 6+760 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta), lungime 5,13 km (intravilan Buşteni);
– Tronson III: începe la intersecţia cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Buşteni şi Azuga – DN 1, km 133+550 prin dreapta, lungime 0,52 km (extravilan);
– Tronson IV: km 7+250 (ieşire din DN 1, km 134+050 prin dreapta) – km 9+434 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta).
Lucrări de artă prevăzute: pasaj peste râul Prahova şi CF km. 1+835 ÷ 2+445; pod peste râul Prahova la km. 2+665; pod peste râul Prahova la km. 2+955; pod peste pârâul Jepilor la km. 3+825; pod peste râul Prahova la km 4+195; subtraversare strada Zamora km 4+685; pod peste râul Prahova la km 5+495; viaduct km 5+955; pod peste râul Prahova la km. 7+165; subtraversare DN 1 și CF km 7+480 ÷ 7+530; pod peste râul Prahova la km 8+095; pod peste râul Prahova la km 8+255; pod peste râul Prahova la km 8+375; pod peste râul Prahova la km 8+515; pod peste râul Prahova la km 8+605; semitunel km 8+935÷9+075; pasaj peste râul Prahova şi CF km 9+085 ÷ 9+310″ -Nota de Fundamentare.
Memoriul tehnic pe care l-a realizat proiectantul Irimat propune 10 poduri peste râul Prahova, un pod peste pârâul Jepilor, câte două pasaje peste râul Prahova și Calea Ferată (Magistrala 300) și două subtraversări: strada Zamorei și DN 1 – CF București – Brașov. De asemenea, la km 9 al centurii, la Azuga, va fi realizat un semitunel. Viteza de proiectare a drumului, specific pentru clasa III și zona de munte este de 60 km/h.