Compania Autoliv vrea să închidă două uzine din Germania şi Marea Britanie/ Grupul suedez are peste 10.000 de angajați în România

autoliv foto Foto: Autoliv, Facebook

Grupul suedez Autoliv a anunţat joi că cel mai probabil uzinele pe care le va închide sunt cele de la Elmshorn, Germania, şi Congleton, Marea Britanie, acesta fiind primul pas din planul de reducere a costurilor anunţat anterior, transmite Reuters.

În urmă cu o lună, cel mai mare producător de centuri de siguranţă şi airbaguri şi-a anunţat intenţia de a renunţa la 6.000 de angajaţi, aproximativ 11% din forţa sa de muncă, şi de a închide unele unităţi de producţie din Europa.

La momentul respectiv, Economedia a solicitat companiei Autoliv informații cu privire la impactul acestor planuri pentru activitatea din România, iar departamentul de comunicare al grupului ne-a transmis că măsurile pentru țările afectate urmează să fie stabilite. Compania a ajuns la 10.500 de angajați în România.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2
Victor Moraru si Marian Neacsu
oameni bagaje
multime, oameni, populatie, demografic, trecere de pietoni
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
bani, lei, finante, bancnote
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati, impozit, taxe
Vladimir Putin, Xi Jinping, presedinte, rusia, china, moscova, kremlin, beijing, presedinte, china, rusia
bani, finante, lei, financiar, deficit
Gameloft Romania Cluj Napoca
onrc, registrul comertului
onrc, registrul comertului
Jerome Powell, FED
sticle vin
turism calatorii bani
Euro bani fonduri cheltuieli risipă fraude
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati
Borhanci_Bazin-de-inot_01
Luca
onrc, registrul comertului
Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu
bani, finante, lei, financiar, deficit
aeroport iasi plecari

„Acesta este un pas în activitatea noastră de îmbunătățire continuă și de adoptare de măsuri proactive pentru a rămâne competitivi. Acesta este un program global, cu accent pe Europa. Este prea devreme pentru a comunica detalii despre cine și unde vor fi afectate persoanele. Măsurile vor fi definite în fiecare țară, în conformitate cu reglementările locale și în cadrul unui dialog cu partenerii sociali pentru a determina cele mai potrivite dispoziții pentru angajații în cauză”, a menționat atunci Gabriella Ekelund Senior VP Communications al Autoliv, pentru Economedia.

Aceasta a mai precizat, de asemenea, că grupul a ajuns la 10.500 de angajați în România.

Acum, grupul Autoliv, care este prezent şi pe piaţa din România, a precizat că intenţionează să închidă uzina de la Elmshorn, nordul Germaniei, şi să îşi transfere activităţile de aici către o altă uzină de la Dachau, Germania, până la începutul lui 2025. Măsura ar urma să afecteze cei peste 500 de angajaţi care lucrează în prezent la Elmshorn. De asemenea, Autoliv evaluează o posibilă închidere a uzinei de la Congleton, Marea Britanie, o măsură care ar urma să afecteze cei aproximativ 250 de angajaţi care lucrează aici, obiectivul fiind relocarea producţiei până la finele lui 2025.

“În linie cu anunţul precedent, acestea sunt primele acţiuni în reducerea forţei noastre de muncă totale şi optimizarea amprentei noastre geografice. Suntem încrezători că aceşti paşi ne vor îmbunătăţi capacitatea de a ne deservi clienţii cu produse şi soluţii de clasă mondială”, a declarat preşedintele director general de la Autoliv, Mikael Bratt.

De pe urma acestor reduceri iniţiale, grupul suedez se aşteaptă să înregistreze o reducere de costuri de aproximativ 105 milioane de dolari în al doilea trimestru, adăugând însă că nu va avea un impact asupra marjei sale operaţionale trimestriale şi nici asupra celei pe întregul an 2023.

Autoliv România este al doilea mare exportator din industria componentelor auto din ţară și are fabrici în Braşov, Sf Gheorghe, Lugoj, Reşiţa şi Oneşti. Compania produce centuri de siguranţă, chingă pentru centurile de siguranţă, generatoare de gaz pentru airbag, module de airbag, dar şi airbag-uri şi volane pentru clienţi precum BMW, Volkswagen, Renault, Ford sau Daimler.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: