Autoritatea de supraveghere a concurenței din Italia a ordonat Intesa Sanpaolo, cel mai mare creditor din țară, să oprească migrarea clienților către noul său serviciu online Isybank, după ce a primit peste 5.000 de plângeri în această lună de la deținătorii de conturi care au fost mutate fără consimțământul lor, scrie FT.
Clienții ar trebui să fie “puși în situația de a alege dacă doresc să păstreze un cont la Intesa Sanpaolo în condițiile anterioare sau să treacă la Isybank”, a spus autoritatea de reglementare cu sediul la Roma.
Isybank, care a fost lansat în iunie, este cea mai recentă lansare a Intesa a unui serviciu bazat pe cloud, un pilon cheie al strategiei creditorului de a respinge concurența din partea serviciilor online și a grupurilor fintech, iar Intesa speră să transfere milioane de clienți.
Creșterea investițiilor în domeniul digital face parte dintr-un plan mai amplu de reducere a costurilor bancare de retail și de concentrare pe activități mai profitabile, cum ar fi asigurările și gestionarea averilor.
Ca parte a transferului conturilor către Isybank, clienții vor pierde accesul la cele 3.000 de sucursale ale Intesa din întreaga țară și vor trebui să își gestioneze banii în întregime prin intermediul unei aplicații.
Mii de clienți s-au plâns luna aceasta autorității de reglementare că Intesa nu le-a cerut permisiunea înainte de a-i transfera automat la noul serviciu. Autoritatea de reglementare a deschis o investigație pe 2 noiembrie, analizând modul în care clienții au fost transferați.
Clienții au primit un mesaj text sau un e-mail de la Intesa prin care erau informați că le-a fost transferat contul lor la noul serviciu online. Autoritatea de reglementare a declarat că astfel de mijloace de comunicare au fost insuficiente având în vedere importanța problemei.
Intesa a declarat, ca răspuns la investigație, că a respectat reglementările, iar clienții care au fost transferați au avut timp până la sfârșitul lunii februarie a acestui an să decidă dacă doresc să se mute înapoi.
Mulți titulari de conturi s-au plâns că mesajul le-a fost trimis în timpul vacanței de vară și că l-au citit abia după expirarea termenului limită până la care puteau refuza transferul.
Asociația națională a consumatorilor, Unione Nazionale Consumatori, a declarat că transferul “forțat” a fost nedrept, în special pentru clienții mai în vârstă care nu au cunoștințe tehnice.
La începutul acestei luni, coaliția de dreapta a Italiei a criticat Intesa pentru ceea ce a numit “migrație forțată” și a cerut să acorde clienților mai mult timp pentru a lua o decizie în cunoștință de cauză.
Potrivit autorității de reglementare, peste 300.000 de clienți au fost transferați la serviciul exclusiv online începând din octombrie. Cu toate acestea, asociația consumatorilor a declarat că banca a scris clienților care nu au fost încă mutați, pentru a prelungi termenul până la care trebuie să își dea consimțământul.
Acțiunile creditorului am scăzut ușor la începutul ședinței de tranzacționare de joi. Intesa nu a răspuns imediat la solicitările de comentarii.
Grupul Intesa San Paolo se extinde în România
Grupul Intesa San Paolo Bank a anunțat în urmă cu o lună că va cumpăra First Bank România de la fondul american de investiții JC Flowers, potrivit unei declarații oficiale.
„Această operațiune ne dublează prezența în România, o țară cu o creștere economică importantă, cu legături puternice cu Italia, și este în linie cu strategia noastră de a profita de oportunități de valoare, menținând în același timp accentul pe creșterea organică si pe stimularea profitabilitatii. Extinderea în România consolidează poziția noastră de bancă solidă în Europa Centrală și de Est și sprijină în mod activ internaționalizarea companiilor italiene”, a declarat Marco Elio Rottigni, șeful Diviziei Bănci SubsidiareIinternaționale a Intesa Sanpaolo.
Tranzacția este așteptată să se încheie în prima parte a anului 2024.
Potrivit Bloomberg, creditorul italian discută condiţiile tranzacţiei, care ar putea evalua First Bank la aproximativ 200 milioane de euro (216 milioane de dolari).
Intesa Sanpaolo SpA, cea mai mare bancă din Italia, are o subsidiară în România, care are active de aproximativ 1,5 miliarde de euro şi peste 60.000 clienţi.