Trei sferturi (75%) dintre companii nu reuşesc să profite de o forţă de muncă cu adevărat mobilă şi agilă, deşi aproape două treimi (64%) dintre angajaţi au declarat că este mai probabil să rămână la angajatorul lor actual după o detaşare internaţională pe termen lung, arată rezultatele unui studiu EY, citat de Agerpres.
Conform cercetării “EY – Mobility Reimagined”, doar unul din patru angajatori (25%) dispune de o funcţie de mobilitate pe deplin dezvoltată, iar trei sferturi (75%) nu reuşesc să profite de o forţă de muncă cu adevărat mobilă.
De asemenea, deşi 64% dintre angajaţii respondenţi din întreaga lume au menţionat că este mai probabil să rămână la angajatorul lor actual după o detaşare internaţională pe termen lung, 92% consideră că astfel de experienţe le pot “schimba viaţa”, iar 89% că mobilitatea internaţională este esenţială pentru continuitatea şi rezilienţa activităţii economice, în creştere de la 74% anul trecut.
Potrivit sursei citate, 71% dintre cei chestionaţi au afirmat că riscurile de mobilitate transfrontalieră, inclusiv riscurile fiscale sau de reglementare şi de confidenţialitate a datelor, au crescut în ultimii doi ani, în principal din cauza pandemiei şi a provocărilor geopolitice şi economice actuale, care au făcut ca angajaţii să se deplaseze în întreaga lume şi să lucreze în jurisdicţii diferite.
Totodată, 84% dintre angajatorii globali recunosc riscurile legate de confidenţialitatea datelor provocate de programele de mobilitate hibridă, însă doar 55% au pus în aplicare politici pentru a le atenua, o creştere moderată de la 47% anul trecut.
În mod similar, deşi 87% dintre angajatorii respondenţi sunt conştienţi de riscurile de securitate cibernetică, doar 46% dispun de politici pentru a le gestiona (în scădere de la 51%, în 2023), relevă analiza.
În plus, aproape jumătate (46%) dintre companii susţin că utilizează un model operaţional de mobilitate centralizat, care este adesea izolat de restul activităţii, ceea ce creează o serie de provocări legate de comunicare, colaborare şi tehnologice.
Studiul EY relevă faptul că 82% dintre angajatori au elaborat o politică sau o abordare pentru mobilitatea hibridă, în creştere de la 76% în 2023, în timp ce 80% au declarat că intenţionează să majoreze investiţiile în tehnologia mobilităţii în următorii cinci ani, în creştere de la 67% în 2023.
De asemenea, estimările a două treimi dintre respondenţi (66%) arată că sfera de acţiune a funcţiei de mobilitate va creşte în următorii trei ani.
Ediţia 2024 a studiului EY Mobility Reimagined a fost derulată în ianuarie 2024 şi a beneficiat de răspunsuri din partea a 1.059 de angajaţi şi angajatori din 21 de ţări.