Asocierea Mapa-Cengiz, constructorul lotului 2 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, anunță că este foarte aproape de finalizarea studiilor geotehnice pe întreg lotul dintre Boița și Cornetu, prin urmare nu mai durează mult până la predarea Proiectului Tehnic pentru cei aproape 30 de kilometri unde încă nu este emisă Autorizația de Construire. Deocamdată, constructorul are Autorizație doar pentru viaductul de la Boița de 650 de metri, unde poate începe lucrările. Reprezentatul constructorului din Turcia, Bogdan Alexandru, a explicat întârzierea începerii lucrărilor pe cel mai greu lot de autostradă contractat în România prin faptul că defrișarea pădurilor pentru amenajarea drumurilor tehnologice a durat mai mult decât se estima.
Reamintim că ordinul pentru începerea etapei de proiectare a fost emis începând cu data de 1 iulie 2022, la cinci luni de la semnarea contractului după cum Economedia a explicat aici. Conform termenelor, Mapa-Cengiz ar fi trebuit să predea Proiectul tehnic în ianuarie-februarie 2024.
„Pentru județul Vâlcea, defrișarea pădurilor este completă și ne permite accesul în zonele unde nu a fost posibil pentru studiile geotehnice, care și ele sunt foarte aproape de finalizare. Ulterior vor duce la finalizarea proiectului și la începerea lucrărilor și pe teritoriul județului Vâlcea”, a explicat Bogdan Alexandru, manager proiect Mapa-Cengiz la o ședință de lucru convocată la Consiliul Județean Vâlcea.
La rândul său, președintele Consiliului Județean Vâlcea, Constantin Rădulescu, a transmis constructorilor că, vor începe lucrările pentru modernizarea Drumului Județean 703 L (mini centura Râmnicu Vâlcea), iar luna viitoare se depun ofertele pentru modernizare DJ 703 H fostul DN 7 D Curtea de Argeș – Câineni, prin Țara Loviștei.
Imagini cu drumul tehnologic din zona Boița (jud. Sibiu) și portalul tunel Câineni au fost publicate pe Canalul YouTube „Remus Matache”:
Secțiunea 2 Boița – Cornetu (31,33 km.)
Portofoliul Mapa: potrivit informaţiilor de pe site-ul Companiei, Grupul Mapa are o experinţă de 40 de ani şi lucrează în Europa, Asia, Africa şi America în domeniile construcţii, hoteluri, energie regenerabilă, aeroporturi şi transport aerian de marfă (CARGO). La capitolul autostrăzi, antreprenorul menţionează autostrăzile Trabzon şi Hopa din Turcia sau Djen Djen-El Auma din Algeria.