Retailerul online de fashion şi lifestyle Zalando estimează un profit ajustat înainte de dobânzi şi taxe între 440 şi 480 milioane de euro în acest an şi vizează investiţii de capital de aproximativ 200 milioane de euro pe parcursul anului. Profitul ajustat înainte de dobânzi şi taxe (EBIT ajustat) în trimestrul al treilea a crescut de la 23 milioane de euro la 93 milioane de euro, transmite News.ro.
Zalando s-a lansat în România în mai 2022. Compania vinde îmbrăcăminte, încălţăminte, accesorii, articole sport, premium şi pentru copii.
”Volumul brut al mărfurilor (GMV) din trimestrul al treilea a crescut cu 7,8%, la 3,5 miliarde de euro, veniturile au crescut cu 5%, la 2,4 miliarde de euro, iar profitul ajustat înainte de dobânzi şi taxe (EBIT ajustat) a crescut de la 23 milioane de euro la 93 milioane de euro. GMV pentru întregul an 2024 se aşteaptă acum să crească între 3% şi 5%, peste intervalul anterior de 0% până la 5%. Veniturile se aşteaptă acum să crească cu 2% până la 5%, peste intervalul anterior de 0% până la 5%”, anunţă compania.
EBIT ajustat pentru întregul an 2024 se aşteaptă acum să se situeze între 440 şi 480 milioane de euro, în creştere de la o perspectivă anterioară cuprinsă între 380 şi 450 milioane de euro
”Zalando şi-a îmbunătăţit perspectivele financiare pentru întregul an, datorită strategiei sale de ecosistem în jurul calităţii, extinderii categoriei de lifestyle, surselor de inspiraţie şi a capacităţilor B2B, care a permis companiei să capteze cererea în creştere a consumatorilor în al treilea trimestru, pe fondul unui start puternic al sezonului de toamnă/iarnă la nivelul întregii industrii. Numărul de clienţi activi şi-a continuat trendul pozitiv şi se situează la peste 50 de milioane”, anunţă compania.
În plus, Zalando vizează investiţii de capital de aproximativ 200 milioane de euro pe parcursul întregului an, comparativ cu o perspectivă anterioară cuprinsă între 250 şi 350 de milioane de euro.
“Cererea consumatorilor a crescut în întreaga industrie în al treilea trimestru, cu un început puternic al sezonului de toamnă/iarnă, comparativ cu începutul lent de anul trecut. Noua noastră strategie de ecosistem, care ne permite să acoperim o cotă mai mare din piaţa de e-commerce de modă şi lifestyle, ne poziţionează foarte bine pentru a profita de oportunităţile de creştere”, a declarat Robert Gentz, co-CEO Zalando.
Privind în perspectivă, Gentz declară că Zalando îşi intensifică investiţiile în iniţiative strategice cheie, cum ar fi creşterea loialităţii clienţilor, descoperirea modei într-un mod inspiraţional şi captivant şi consolidarea în continuare a reţelei logistice europene, în linie cu strategia sa actualizată de ecosistem.
Fondată în Berlin în 2008, Zalando este un multi-brand online de modă din Europa. Are aproape 50 de milioane de clienţi activi din 25 de pieţe.