Acțiunile gigantului de lux LVMH au scăzut cu 6% după raportarea unei scăderi de 5% a vânzărilor în segmentul de modă și marochinărie, dezamăgind așteptările pieței. Conglomeratul, care deține 75 de branduri de top, este un indicator important pentru sectorul de lux, iar scăderile au afectat și acțiunile altor companii din industrie, precum Kering, Hermès și Zegna. În special, cererea din China, afectată de probleme economice și criza din sectorul imobiliar, a contribuit la această performanță slabă.
Cererea slabă din China afectează sectorul de lux
O cauză majoră a scăderii vânzărilor este cererea redusă din China, unde economia continuă să se redreseze cu dificultate după pandemie. În plus, criza din sectorul imobiliar, care reprezintă 70% din averea gospodăriilor chineze, a dus la o scădere a încrederii consumatorilor și la o preferință pentru economisire. Vânzările LVMH în Asia, excluzând Japonia, au scăzut cu 16%, iar Japonia, o destinație importantă pentru turiștii chinezi, a înregistrat, de asemenea, o încetinire.
Gucci și alte branduri în dificultate
Kering, proprietarul Gucci și Saint Laurent, a suferit și el o scădere a valorii acțiunilor, însă analiștii UBS se așteaptă ca vânzările să scadă cu 15%, mai ales din cauza lipsei de îmbunătățiri la Gucci, în ciuda lansării colecțiilor designerului Sabato De Sarno. Cu toate că primele colecții au avut succes în rândul clienților premium, segmentul mai larg de cumpărători ocazionali continuă să își reducă cheltuielile pe produse de lux.
Bottega Veneta și Zegna ar putea oferi surprize pozitive
Bottega Veneta ar putea înregistra o creștere de 3%, după eforturile de reducere a expunerii la vânzările angro, în timp ce Zegna, care urmează să raporteze rezultatele trimestriale, continuă să reziste în segmentul prêt-à-porter de lux. Cu toate acestea, subsidiara Thom Browne a înregistrat o scădere de 20% a vânzărilor, iar integrarea Tom Ford a fost marcată de dificultăți, inclusiv schimbarea designerilor după doar două sezoane.
Noua eră a industriei luxului
LVMH și sectorul luxului în general trebuie să se adapteze la o nouă realitate economică, în care creșterea nu mai este garantată. În timp ce economiile emergente din India și Asia de Sud-Est oferă oportunități, liderii industriei trebuie să se concentreze pe inovație, personalizare regională și pe promovarea calității autentice, în loc de marketing masiv și colaborări cu celebrități. După o perioadă de creștere continuă, sectorul de lux a intrat într-o nouă etapă de transformare.
Surse utilizate: businessoffashion.com