Preşedintele Klaus Iohannis a testat, sâmbătă, noul model Dacia Duster, varianta facelift produsă la Mioveni. Concluzia în declarații: experienţa şofatului a fost „pe măsura aşteptărilor”, transmite News.ro. Șeful statutului a apreciat modul în care economia a trecut peste criza sanitară. Cu toate acestea, producția auto din România a înregistrat scăderi pe linie în 2020, arată o analiză Economedia.ro, realizată pe baza datelor de la Registrul Comerțului și Ministerul Finanțelor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Am urcat astăzi la volanul noului Duster, o maşină produsă în România şi deja celebră în Europa. Chiar şi în condiţiile pandemiei, am apreciat modul în care, în industrie, şi în economie în general, firmele s-au pregătit şi s-au adaptat corespunzător pentru continuarea activităţilor economice în condiţii de siguranţă. Ştiu că v-a fost greu tuturor (..) însă mă bucur că împreună am reuşit să trecem peste ce a fost mai greu, în principal datorită vaccinării care a atenuat în mare măsură criza”, a afirmat preşedintele Klaus Iohannis, citat de News.ro. Acesta a fost prezent sâmbătă după-amiază în comuna Pianu de Sus din judeţul Alba, unde a participat la Evenimentul organizat de compania Dacia Renault cu prilejul decernării premiilor Cupei de Golf „Paul Tomiţă” şi prezentării noii versiuni Dacia Duster, Klaus Iohannis a apreciat modul în care economia a trecut peste criza sanitară.

În ceea ce priveşte impresia pe care i-a lăsat-o varianta face lift a Daciei Duster, şeful Statului a spus că experienţa a fost „pe măsura aşteptărilor”. „Viitorul înseamnă însă mai mult, atât pentru producătorii de automobile, cât şi pentru segmentul de piaţă reprezentat de furnizori. Şi am certitudinea că industria auto românească poate mai mult. Încurajez Guvernul şi mediul de afaceri să menţină un dialog permanent, mai constructiv şi mai orientat spre rezultate”, a adăugat şeful Statului.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Klaus Iohannis a arătat că, la fel ca întreaga economie, industria auto din România are nevoie de stabilitate şi predictibilitate.

În ceea ce privește producția auto, în 2020 toți indicatorii financiari sunt cu minus în acest sector față de anul precedent, conform datelor transmise pentru Economedia de Oficiul Național al Registrului Comerțului: număr de companii, cifră de afaceri, profit, număr de angajați. Chiar și din clasamentul primelor 10 companii după cifra de afaceri, jumătate dintre firme au înregistrat în 2020 pierderi. Cele două mari grupuri care domină piața și-au înjumătățit profitul în 2020. Criza globală a semiconductorilor a ajuns și în România, cele mai mari fabrici din domeniu fiind nevoite să își suspende temporar producția și în acest an.