Americanii de la Airflow lucrează la două modele de avioane electrice cu decolare și aterizare scurte

airflow Sursa foto: Airflow

Dezvoltatorul de avioane electrice Airflow din California vrea să comercializeze primul său model din 2025. Compania, fondată în 2019, își numește modelul eSTOL și se bazează pe sisteme hibride și electrice cu baterii, precum și pe sisteme de celule de combustibil pentru propulsia acestuia.

Acronimul STOL înseamnă decolare și aterizare scurte. Modelul promovat de Airflow vrea să se deosebească în acest sens de VTOL (Decolare și aterizare verticală) asemănătoare elicopterelor, care sunt în prezent dezvoltate de mulți producători. eSTOL, pe de altă parte, este o aeronavă electrică care are nevoie de piste scurte.

Comercializarea aeronavei Airflow este planificată pentru 2025.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Avionul electric este planificat într-o versiune cu patru locuri și o alta cu nouă locuri. Modelul va avea zece motoare cu elice – cinci pe fiecare aripă. Airflow mai precizează că modelul cu patru locuri (Modelul 100) poate transporta și 360 de kilograme de marfă în loc de patru pasageri, are nevoie de 45 de metri pentru a decolare și a ateriza și are o autonomie de 400 de kilometri (plus o rezervă neprecizată). Alternativ, modelul cu nouă locuri (Model 200) poate transporta 900 de kilograme de sarcină utilă, necesită 76 de metri pentru decolare și aterizare și are o autonomie de aproximativ 800 de kilometri (plus rezervă). Conform Airflow, aceste valori se referă la modelul 200 cu motor cu pile de combustibil.

Dezvoltatorul californian a fost fondat în 2019 de cinci foști angajați Airbus care au fost implicați în proiectul Vahana al companiei aerospațiale. Vahana a fost un prototip de aeronavă electrică și autonomă cu decolare verticală cu opt elice. Proiectul a fost întrerupt în decembrie 2019 în favoarea CityAirbus.

Între timp, Airflow formează parteneriate în industria aviației și a aprovizionării, cel mai recent fiind colaborare cu Pipistrel pentru a dezvolta un sistem de propulsie complet electric pentru aeronavele Airflow. Ca parte a colaborării, producătorul sloven de avioane va contribui cu motoare electrice, comenzi ale motoarelor și baterii și „va explora un parteneriat în soluția de propulsie electrică pentru eventualele aeronave de producție ale Airflow”, potrivit Airflow.

O altă colaborare recentă este cu specialistul în celule de combustie Plug Power. Împreună, cele două părți intenționează să dezvolte și să certifice un sistem de propulsie cu celule de combustibil pe bază de hidrogen pentru eSTOL.

„În ultimii câțiva ani, ne-am sporit angajamentul față de piața aerospațială”, confirmă Andy Marsh, CEO al Plug Power. El spune că știe că este esențial ca soluțiile ProGen ale companiei „să îndeplinească cerințele de certificare ultraușoare și riguroase ale aviației, este esențială pentru a deține această oportunitate”.

Nu în ultimul rând, Airflow spune că a semnat recent scrisori de intenție în valoare de peste 600 de milioane de dolari cu 11 companii aeriene, toate care operează avioane pe distanțe scurte.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: