Animals International: Zece vapoare cu cel puţin 130.000 de animale vii din România, blocate de criza din Canalul Suez / Animalele riscă să moară de foame şi de sete

Canalul Suez Blocat Sursa: Captura BBC

Organizaţia Animals International anunţă, sâmbătă, că nu mai puţin de 10 vapoare încărcate cu cel puţin 130.000 de animale vii sunt blocate în Canalul Suez în drumul lor către ţări terţe din Orientul Mijlociu, anunță news.ro. Animalele riscă să moară de foame şi de sete.

”Blocajul este cel mai mare din istorie şi a survenit marţi 23 martie în urma eşuării Ever Given, cel mai mare cargo din lume care măsoară 400 metri lungime, cântăreşte 220 mii tone şi a blocat canalul Suez pe întreaga sa lăţime. În ciuda eforturilor permanente ale autorităţilor egiptene, nava nu a putut fi mişcată şi nu se ştie când va fi remediată situaţia”, a transmis, sâmbătă, Animals International.

UPDATE Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor afirmă că niciuna dintre nave nu se află angrenată în Canalul Suez, cinci dintre acestea se află în Marea Egeea și restul în Marea Mediterană, aflate în așteptarea deblocării canalului.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Se analizează și opțiunea debarcării animalelor în alte porturi, aflate în apropiere, în cazul în care situația o impune.

„Precizăm că fiecare navă de transport pentru animale se încarcă suplimentar cu 25% apă și furaje peste cantitatea estimată pentru durata călătoriei”, potrivit sursei citate.

Directorul organizaţiei Animals International , Gabriel Păun, afirmă însă că situaţia riscă să devină „cea mai mare tragedie maritimă din istoria omenirii”.

„Situaţia în Suez este critică şi riscă să devină cea mai mare tragedie maritimă din istoria omenirii care implică animale vii. Dacă animalele rămân fără apă şi hrană atunci vor începe să se împingă unele în altele şi vor muri toate. A fost cazul celor 14.800 de oiţe din România de pe vaporul Trust 1 în drum spre Iordania acum câţiva ani. Toate au murit când nava a rămas fără apă de băut”, a declarat Gabriel Păun, directorul UE al Animals International.

Cele 10 vapoare identificate de Animals International care au plecat din portul Midia încărcate cu animale cu destinaţii care includ traversarea canalului Suez sunt: Sea Star Livestock, Dragon, Harmony Livestock, Lady Maria, Jersey, Al Farouk, Britta K, Lady Rasha, Mariona Star şi Taiba.

Organizaţia atrage atenţia că România este deja în vizorul Comisiei Europene care a constatat numeroase deficienţe în portul Midia.

„Tragedia de la Midia, din noiembrie 2019, când vaporul Queen Hind s-a răsturnat, omorând peste 14.500 de animale a traumatizat o lume întreagă care a văzut imaginile ce nu fac cinste ţării noastre. Singura şansă să evităm o situaţie şi mai gravă este ca România să suspende imediat exportul cu animale vii, să cheme înapoi toate vapoarele cu animale care aşteaptă intrarea în Suez şi să înceapă cu această ocazie exportul de carne în loc de animale vii. Ar fi un comerţ care ar anula suferinţa inutilă a animalelor şi ar fi mai rentabil economic pentru România”, a a mai declarat Păun.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: