Xiaomi a lansat luni o serie de smartphone-uri, între care unul high-end destinat pieţelor internaţionale, compania chineză vizând segmentul premium şi umplerea golului lăsat de problemele companiei concurente Huawei, relatează CNBC, citat de news.ro.
Dispozitivele lansate sunt Mi 11 Lite şi Mi 11 Lite 5G, Mi 11 Pro şi Mi 11 Ultra.
Mi 11 Ultra este smartphone-ul destinat pieţelor internaţionale din segmentul premium. Preţul porneşte de la 5.999 de yuani (914 dolari) şi va creşte până la 6.999 de yuani (1.066 dolari) pentru o versiune cu specificaţii mai mari.
Xiaomi nu a spus încă pe ce pieţe va fi disponibil dispozitivul în afara Chinei.
Cu Mi 11 Ultra, Xiaomi intră într-o concurenţă dură cu liderii Samsung şi Apple, dar şi cu rivalii chinezi, inclusiv Oppo şi Vivo, care au căutat să-şi sporească oferta high-end şi să se extindă pe pieţe mai mature, cum ar fi Europa, în ultimii câţiva ani.
“La începutul anului trecut, am început să intrăm pe piaţa high-end”, a declarat CEO-ul Xiaomi, Lei Jun, la un eveniment de lansare organizat luni.
Directorul general a vorbit mult timp despre camera instalată pe Mi 11 Ultra, care are trei senzori, fotografiatul şi zoom-ul cu lumină scăzută, precum şi despre algoritmul din spatele camerei.
Alte caracteristici includ: un ecran de 6,81 inch, conectivitate 5G şi procesor Qualcomm Snapdragon 888.
”În aceste zile, camera face telefonul. Xiaomi ştie asta şi a mers până la capăt cu Ultra “, a declarat pentru CNBC Bryan Ma, vicepreşedinte pentru cercetări privind dispozitivele clienţilor la IDC.
„Este posibil ca Xiaomi să se laude după lansarea din această seară, dar concurenţa este atât de intensă încât nu poate sta mult timp liniştită”, a mai spus acesta.
Xiaomi speră probabil să profite de unele dintre problemele Huawei pe piaţa smartphone-urilor care au apărut ca urmare a sancţiunilor SUA împotriva gigantului echipamentelor de telecomunicaţii.
În 2019, Huawei a fost inclusă pe o listă neagră din SUA cunoscută sub numele de Entity List, care restricţionează firmele americane să exporte tehnologie către compania chineză.
Google a trebuit să întrerupă legăturile cu Huawei, ceea ce înseamnă că firma chineză nu poate folosi sistemul de operare Android pe dispozitivele sale. Acest lucru nu este foarte grav în China, unde serviciile Google precum Gmail şi cele de căutare sunt blocate. Dar în străinătate, consumatorii sunt obişnuiţi să folosească astfel de aplicaţii.
Washingtonul a decis şi să blocheze accesul Huawei la cipurile de care are nevoie pentru smartphone-urile sale.
SUA susţin că Huawei este o ameninţare la adresa securităţii naţionale, o afirmaţie pe care compania chineză a respins-o în mod repetat.
Xiaomi s-a confruntat, de asemenea, cu verificări din partea SUA. Administraţia fostului preşedinte Donald Trump a desemnat Xiaomi drept ”companie militară chineză comunistă” sau CCMC. Acest lucru a restricţionat investitorii americani să cumpere acţiuni sau obligaţiuni ale Xiaomi. Dar un judecător a blocat temporar această măsură după ce Xiaomi a intentat un proces împotriva SUA.
Xiaomi a afirmat la acea vreme că ”nu era deţinută, controlată sau afiliată armatei chineze”.
În trimestrul patru al anului trecut, livrările Huawei la nivel global au scăzut cu 41% faţă de anul anterior, potrivit Counterpoint Research.
Numai în Europa, livrările Huawei au scăzut cu 62%.
Xiaomi, Oppo şi Vivo au înregistrat o creştere de două cifre a livrărilor de smartphone-uri în trimestrul patru al anului 2020, potrivit Canalys.
Xiaomi a fost în aceeaşi perioadă al treilea mai mare producător de smartphone-uri din lume, după cota de piaţă.
Dar Xiaomi ar putea să nu fie cel mai bine poziţionat în segmentul premium faţă de unii dintre rivalii săi, a declarat Neil Shah, director de cercetare la Counterpoint Research.
”Xiaomi se descurcă bine pentru a umple golul lăsat de Huawei în segmentele de nivel mediu-scăzut în special în Europa, America Latină. Segmentul premium este încă în joc. În timp ce Samsung şi Apple sunt foarte bine poziţionate pentru a capta aceste volume, printre mărcile chineze OnePlus şi Oppo ar trebui să fie beneficiari mai mari”, a spus Shah. Aceasta a adăugat că rivalii chinezi ai Xiaomi au intensificat investiţiile de marketing şi distribuţie în străinătate.