Centura Craiova Sud: Constructorul Rizzani a ajuns la doar 54% execuție, deși ar fi trebuit să termine deja lucrările / Italienii vor lărgi la 4 benzi 15 kilometri pe Centura Capitalei

Centura Craiova Sud

Constructorul Rizzani (Italia) a ajuns la doar 54% execuție pe șantierul centurii Craiova Sud, deși conform contractului inițial șoseaua de 10 kilometri și o bandă pe sens ar fi trebuit să fie deja terminată, a anunțat marți CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova, care derulează acest contract. Lucrările pentru centura Craiova Sud au început în iunie 2022 și aveau termen inițial de finalizare 15 luni, dar acum noua estimare pentru inaugurare este vara anului viitor. Constructorul are probleme de mobilizare pe acest șantier, iar în această iarnă, conform promisiunilor oficialilor din Ministerul Transporturilor ar urma să începă lucrările (organizarea de șantier) pentru modernizarea Centurii București Sud între A1 Domnești și DN 5 Jilava (15 km), un proiect mult mai complicat care include și subtraversări ale intersecțiilor de la Măgurele și Bragadiru. Ultimul aviz înainte de începerea lucrărilor este cel care urmează a fi primit de la MAPN, conform secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Cu acest procent de 55%, în mod realist, centura va fi gata de-abia în toamnă.

DRDP Craiova nu a mai publicat și estimarea sau ultimul termen din contract pentru finalizarea lucrărilor, dar a subliniat că se lucrează și în prima lună de iarnă.

„Procentul fizic de realizare al lucrărilor este de 54.5%. În această perioadă Antreprenorul executată următoarele categorii de lucrări:

Terasamente: umplutură cu pământ stabilizat, îmbrăcare taluzuri cu pământ vegetal, execuție pernă de balast.

 Structură rutieră: fundație de balast.

Cofrare și armare podețe.

Armare și cofrare casetă monolită la pasaj (subtraversare) CF, km 8+908”, arată instituția.

Contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud a fost semnat pe 14 ianuarie 2022 cu firma din Italia, termenul de realizare fiind de 15 luni, iar Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire la începutul lunii februarie. Șoseaua cu o lungime de 10 km și o singură bandă pe sens face legătura între trei Drumuri Naționale: DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti.

Valoarea contractului este de 196 milioane lei, din care 140 milioane finanțare europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM 2014-2020).

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *