CFR Infrastructură, buget de investiții de peste un miliard de euro, dublu față de 2021 (Proiect de Buget)

CFR SA modernizare CF Sursa CFR Infrastructură

CFR Infrastructură a prevăzut un buget pentru investiții de aproape 5,8 miliarde de lei, dublu față de anul trecut, potrivit Proiectului de Buget 2022, pe care l-a publicat Ministerul Transporturilor. Astfel, investițiile sunt estimate la 5,78 miliarde lei, în creștere față de cele realizate în 2021 (2,59 miliarde lei). Pe de altă parte, pierderea estimată este de 587 milioane lei, în creștere cu 555 milioane lei față de cea din 2021, cauzată și de majorarea semnificativă a prețurilor la combustibil, energie electrică, gaze naturale etc. De asemenea, CFR Infrastructură va avea un plus de peste 2500 de salariați, din care 314 persoane prin preluarea de la secțiile neinteroperabile (închise temporar) și alte 2250 de angajați preluați de la filiala Electrificare SA prin integrarea activității de întreținere a infrastructurii feroviare publice în companie, începând cu 15 februarie 2022.

,,Sursele necesare finanțării investițiilor pentru anul 2022, au fost estimate în creștere cu 116,80%% față de cele realizate la data de 31.12.2021, respectiv de la 2.670.287,78 mii lei la 5.789.165,02 mii lei și vor fi asigurate din:
-surse proprii în valoare de 148.957,02 mii lei;
-alocații de la buget pentru investiții, în valoare de 180.216 mii lei;
-alte surse, în valoare de 5.459.992 mii lei (alocații de la buget pentru rambursări de credite externe, fonduri externe nerambursabile pentru proiecte aferente cadrului financiar 2014-2020, fonduri externe nerambursabile, pentru proiecte cu finanțare din mecanismul pentru interconectarea Europei, perioada 2014-2020).
Cheltuielile pentru investiții estimate pentru anul 2022, vor fi în creștere cu 123,24 mii lei față de cele realizate în anul 2021, respectiv de la 2.593.249,70 mii lei la 5.789.165,02 mii lei. Pentru anul 2022, se estimează un rezultat brut negativ (pierdere), în valoare de 587.873,83 mii lei, în creștere cu 555.812,94 față de cea preliminată/realizată la 31.12.2021; Numărul de personal estimat pentru finele anului 2022 este 25.613 salariati și este compus din:
-numarul de personal existent la 31.12.2021 de 23.049 salariați;
-numărul de personal preluat în anul 2022, de 314 salariați, ca urmare a predării/preluării unor secții de circulație neinteroperabilă;
– numărul de personal preluat în anul 2022 de 2.250 salariați, de la societatea afiliată, Electrificare CFR SA, prin integrarea activității de întreținere a infrastructurii feroviare publice în CFR SA, începând cu 15 februarie 2022, potrivit Certificatului de grefă, emis de Tribunalul București, secția a VI- a civilă, în data de 10.02.2022, dosar 37809/3/2021.”

Compania CFR Infrastructură a reparat anul trecut 100 de kilometri de linie de tren, în creştere faţă de cei 38 de kilometri din 2020 şi estimează pentru 2022 dublarea numărului de kilometri reparaţi/reînnoiţi, anunța în decembrie, fostul director general, Ioan Pintea. Pentru a ajunge la starea infrastructurii feroviare de dinainte de Revoluţie, atunci când, în medie, se reparau peste 600 de kilometri pe an, cu alocările actuale de la buget România mai are nevoie de încă 10 ani, spunea atunci Pintea.

CFR Infrastructură are în execuție doar două proiecte majore de modernizare cu fonduri europene nerambursabile : reabilitarea coridorului IV Curtici-Brașov și redeschiderea liniei București -Giurgiu. Prin PNRR sunt lansate în licitație contractele pentru modernizare și electrificare pe magistralele Cluj -Oradea și Caransebeș-Timișoara-Arad.

 

 

Sursa CFR Infrastructură

Comentarii

  1. CFR Infrastructura e incremenita in proiect.
    Si daca bugetul ar fi de 5 ori mai mare nu se vede nimic!
    Desfiintarea tuturor companiilor care au falimentat CFR prin divizare si unirea lor intr-o companie.
    Poate sa apara strtegia de dezvoltare!
    Acum cu ospatari, coafeze si Grebla in CA se intampla.nimic!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *