CNAIR a suspendat joi, 9 mai 2024 și licitația pentru lotul 2 al Drumului Expres Oradea-Arad, prin urmare procedura de achiziție este suspendată pentru toate cele trei loturi. Joi, 9 mai era termenul limită pentru depunerea ofertelor la contractul de proiectare și execuție pentru lotul 2 , dar CNAIR a suspendat licitația, cel mai probabil pentru a răspunde solicitărilor de clarificare. Pentru primul lot Oradea -Salonta (37 km.) licitația este suspendată după ce Strabag a câștigat contestația la CNSC (detalii aici), iar pentru lotul 3 licitația este suspendată de o lună, tot pentru clarificări.
Licitația pentru execuția lotului 2 al Drumului Expres Oradea – Arad a fost publicată vineri, 22 martie, în SEAP, după o durată de aproape o lună în verificare la ANAP.
„Obiectul achizitiei publice este reprezentat de atribuirea contractului de Executie lucrari Drum Expres Arad – Oradea Lot 2, in lungime de aproximativ 39,7 km in conformitate cu prevederile contractului de lucrari”, se arată în SEAP.
Lotul 2 are o lungime de 39,7 kilometri, iar costul este cuprins între 3,4 și 3,8 miliarde lei cu 24 luni pentru lucrări (execuție).
– Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legatură dintre DN 79 și Salonta (5,3 km).
– Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km)
– Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).
În județul Bihor, proiectul prevede trei noduri importante: nodul rutier din Oradea, drumul de legătură cu orașul Salonta (județul Bihor), de 5 km, și drumul de legătură cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), de 9,85 km. Lungimea totală a noului drum, inclusiv cu legătura din Arad de aproximativ 3 kilometri, va fi de 138 de kilometri. Traseul va cuprinde 86 de poduri și pasaje, pentru a se respecta regulile de biodiversitate din zona Salonta – Chișineu Criș.Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane: Oradea – Salonta, Salonta – Chișineu Criș și Chișineu Criș – Arad. Valoarea totală estimată a proiectului, conform studiului de fezabilitate, este de 11,7 miliarde de lei, inclusiv TVA, iar durata de execuție propusă este de 24 de luni”, potrivit președintelui CJ Bihor, Ilie Bolojan.