Estimare Fidelity: Platforma X a lui Elon Musk valorează cu aproape 80% mai puțin față de cât valora înainte de preluare

twitter elon musk bifa albastra verified Sursa foto: Dreamstime

Platforma de social media cunoscută anterior sub numele de Twitter valorează cu aproape 80% mai puțin decât acum doi ani, când Elon Musk a cumpărat-o, potrivit estimărilor gigantului de investiții Fidelity, transmite CNN.

X nu se mai tranzacționează public după ce Musk a cheltuit 44 de miliarde de dolari pentru a o scoate de la listare.

Cu toate acestea, Fidelity dezvăluie ceea ce crede că este valoarea acțiunilor sale din X, iar aceste estimări servesc drept barometru atent urmărit pentru sănătatea generală a companiei.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

La sfârșitul lunii august, aceste acțiuni valorau doar 4,2 milioane de dolari, conform unei declarații depuse duminică de Fidelity’s Blue Chip Growth Fund.

Această nouă estimare marchează o scădere de 24% a valorii față de cea estimată de Fidelity la sfârșitul lunii iulie. De asemenea, reprezintă o scădere uluitoare de 79% față de valoarea de 19,66 milioane de dolari pe care Fidelity a estimat-o pentru acțiuni în octombrie 2022, când Musk a achiziționat Twitter.

Noua evaluare a Fidelity implică faptul că aceasta consideră că X valorează acum doar 9,4 miliarde de dolari – departe de cele 44 de miliarde de dolari plătite de Musk. Alți investitori ar putea evalua X în mod diferit.

Analiștii spun că scăderea prețului lui Fidelity pentru X reflectă probabil scăderea veniturilor din publicitate ale companiei, care nu mai publică indicatori financiari trimestriali.

Fidelity a refuzat să comenteze companiile individuale.

X nu a răspuns la o cerere de comentarii.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Musk a plătit în mod clar prea mult pentru acest activ”, a declarat Dan Ives, managing director și analist senior de acțiuni la Wedbush Securities, pentru CNN într-un e-mail.

Ives a spus că el crede că Twitter a fost într-adevăr în valoare de aproximativ 30 de miliarde de dolari atunci când Musk a cumpărat-o, iar astăzi este în valoare de mai aproape de 15 miliarde de dolari. El a spus că, în timp ce angajamentul pe X este „puternic”, presiunea publicitară a persistat.

Sub proprietatea lui Musk, unii agenți de publicitate și-au exprimat îngrijorarea cu privire la conținutul extrem de pe platformă, de care nu doresc ca mărcile lor să fie legate.

Un sondaj global recent realizat de Kantar a arătat că 26% dintre agenții de marketing intenționează să își reducă cheltuielile pe X anul viitor, cea mai abruptă retragere din partea oricărei platforme publicitare globale majore. Doar 4% dintre agenții de publicitate au declarat că sunt de părere că anunțurile X oferă „siguranța mărcii” (certitudinea că anunțurile lor nu vor apărea lângă conținuturi extreme), în comparație cu 39% la Google.

În noiembrie, Musk s-a confruntat cu o reacție negativă din partea mărcilor, unele dintre acestea oprind cheltuielile pentru X, după ce miliardarul a îmbrățișat o teorie a conspirației antisemite favorizată de adepții supremației albilor.

Ulterior, Musk și-a cerut scuze pentru ceea ce a numit „cea mai proastă” postare a sa pe rețelele sociale. Cu toate acestea, în timpul acestor scuze, Musk le-a spus, de asemenea, publicitarilor fugari: „Du-te dracului”.

Dar X continuă să fie un jucător important în social media sub conducerea lui Musk.

Compania a declarat că a avut 570 de milioane de utilizatori activi lunar în al doilea trimestru, în creștere cu 6% față de anul precedent.

Cu toate acestea, firma de cercetare Similarweb a constatat unele scăderi ale angajamentului.

X a avut 73,5 milioane de utilizatori activi lunar pe iOS și Android combinate în Statele Unite în luna august, potrivit datelor Similarweb împărtășite cu CNN. Aceasta reprezintă o scădere de aproape 11% de la an la an și un declin de 20% din octombrie 2022.

Articolul integral AICI