Platforma de social media cunoscută anterior sub numele de Twitter valorează cu aproape 80% mai puțin decât acum doi ani, când Elon Musk a cumpărat-o, potrivit estimărilor gigantului de investiții Fidelity, transmite CNN.
X nu se mai tranzacționează public după ce Musk a cheltuit 44 de miliarde de dolari pentru a o scoate de la listare.
Cu toate acestea, Fidelity dezvăluie ceea ce crede că este valoarea acțiunilor sale din X, iar aceste estimări servesc drept barometru atent urmărit pentru sănătatea generală a companiei.
La sfârșitul lunii august, aceste acțiuni valorau doar 4,2 milioane de dolari, conform unei declarații depuse duminică de Fidelity’s Blue Chip Growth Fund.
Această nouă estimare marchează o scădere de 24% a valorii față de cea estimată de Fidelity la sfârșitul lunii iulie. De asemenea, reprezintă o scădere uluitoare de 79% față de valoarea de 19,66 milioane de dolari pe care Fidelity a estimat-o pentru acțiuni în octombrie 2022, când Musk a achiziționat Twitter.
Noua evaluare a Fidelity implică faptul că aceasta consideră că X valorează acum doar 9,4 miliarde de dolari – departe de cele 44 de miliarde de dolari plătite de Musk. Alți investitori ar putea evalua X în mod diferit.
Analiștii spun că scăderea prețului lui Fidelity pentru X reflectă probabil scăderea veniturilor din publicitate ale companiei, care nu mai publică indicatori financiari trimestriali.
Fidelity a refuzat să comenteze companiile individuale.
X nu a răspuns la o cerere de comentarii.
„Musk a plătit în mod clar prea mult pentru acest activ”, a declarat Dan Ives, managing director și analist senior de acțiuni la Wedbush Securities, pentru CNN într-un e-mail.
Ives a spus că el crede că Twitter a fost într-adevăr în valoare de aproximativ 30 de miliarde de dolari atunci când Musk a cumpărat-o, iar astăzi este în valoare de mai aproape de 15 miliarde de dolari. El a spus că, în timp ce angajamentul pe X este „puternic”, presiunea publicitară a persistat.
Sub proprietatea lui Musk, unii agenți de publicitate și-au exprimat îngrijorarea cu privire la conținutul extrem de pe platformă, de care nu doresc ca mărcile lor să fie legate.
Un sondaj global recent realizat de Kantar a arătat că 26% dintre agenții de marketing intenționează să își reducă cheltuielile pe X anul viitor, cea mai abruptă retragere din partea oricărei platforme publicitare globale majore. Doar 4% dintre agenții de publicitate au declarat că sunt de părere că anunțurile X oferă „siguranța mărcii” (certitudinea că anunțurile lor nu vor apărea lângă conținuturi extreme), în comparație cu 39% la Google.
În noiembrie, Musk s-a confruntat cu o reacție negativă din partea mărcilor, unele dintre acestea oprind cheltuielile pentru X, după ce miliardarul a îmbrățișat o teorie a conspirației antisemite favorizată de adepții supremației albilor.
Ulterior, Musk și-a cerut scuze pentru ceea ce a numit „cea mai proastă” postare a sa pe rețelele sociale. Cu toate acestea, în timpul acestor scuze, Musk le-a spus, de asemenea, publicitarilor fugari: „Du-te dracului”.
Dar X continuă să fie un jucător important în social media sub conducerea lui Musk.
Compania a declarat că a avut 570 de milioane de utilizatori activi lunar în al doilea trimestru, în creștere cu 6% față de anul precedent.
Cu toate acestea, firma de cercetare Similarweb a constatat unele scăderi ale angajamentului.
X a avut 73,5 milioane de utilizatori activi lunar pe iOS și Android combinate în Statele Unite în luna august, potrivit datelor Similarweb împărtășite cu CNN. Aceasta reprezintă o scădere de aproape 11% de la an la an și un declin de 20% din octombrie 2022.
Articolul integral AICI