Autostrada Ploiești-Brașov ar putea fi proiectată și cu profil de Drum Expres pentru a reduce costurile estimate la 8 miliarde de euro după prima simulare, a transmis joi, la evz.ro ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Este un cost prea mare care nu poate fi suportat din fonduri europene sau de la buget mai ales din cauza traseului de munte și a numărului mare de tuneluri (n.r aprox. jumătate din cei 120 km.). Despre varianta unui drum expres, adică un carosabil mai îngust, fără bandă de urgență și cu viteză de proiectare mai mică Economedia a scris în exclusivitate la începutul lunii la prezentarea primelor estimări de cost. Bogdan Pascu, fost vicepremier și director Consitrans ocupă în prezent funcția de director general adjunct al CNAIR și membru în CA CNAIR. 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Conducerea CNAIR a fost convocată pentru a prezenta soluții de reducere a costurilor, iar una dintre variante ar putea fi profilul de Drum Expres, cel puțin pentru secțiunea montană, a explicat Grindeanu : ,,8 miliarde de euro, la prima strigare…e o zonă cu potențial turistic major, iar cei de acolo acceptă varianta de tunel. Jumătate din traseu e prevăzut cu formă de tunel, dar nu avem de unde să găsim 8 miliarde ( n.r. Euro). Tocmai de aceea am convocat CNAIR și colegii mei au avut această întâlnire pentru a găsi soluții tehnice …să ne ducă mult mai jos. Am spus că nu e acceptabil, soluțiile să fie rezonabile. În această perioadă Consitrans trebuie să elaboreze proiectul tehnic, câți kilometri sunt tuneluri…poate la un moment dat, profilul drumului nu trebuie să fie de autostradă ci de drum expres pentru a reduce costurile. Românii au mers mult în Europa și au văzut că țările care au o infrastructură dezvoltată folosesc această soluție”.

Și de această dată, ministrul Grindeanu a prezentat date eronate privind durata contractului cu Consitrans, proiectantul care realizează Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic, dar de la 6-7 ani sau 5-6 ani (durate de timp menționate la alte conferințe sau interviuri) acum a scăzut contractul la ,,4-5 ani”. Durata contractuală este de 30 de luni și alte 6 luni pentru proiectare ( detalii aici).

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Diferențe între Autostradă și Drum Expres 

Spre deosebire de o Autostradă, Drumul Expres nu are bandă de urgență (3,5 – 3,75 metri lățime) ci doar acostament lărgit de 2 metri. Lățimea benzilor de circulație este cu 25 cm mai mică, iar viteza legală este de 120 km/h. Acestea sunt însă, specificațiile tehnice pentru Drumul Expres Craiova Pitești, la câmpie. Un Drum Expres în zona de munte ar putea avea o viteză maximă de doar 100 km/h. și curbe mai strânse.