Heineken, al doilea mare producător de bere din lume, și-a menținut prognoza de creștere a profitului în acest an, în pofida unei scăderi a vânzărilor din Europa, în timp ce a raportat un profit peste așteptări pentru 2022, pe fondul revenirii consumului de bere la nivelurile de dinainte de pandemie, scrie Reuters.
Heineken a înregistrat anul trecut un profit net de 2,8 miliarde de euro, în creștere cu 30,7% față de anul precedent. Gigantul olandez al berii a vândut mai multă bere la prețuri mai mari, compensând costurile mai mari ale materiilor prime, energiei și personalului, a anunțat miercuri Heineken.
Producătorul de bere a vândut aproape 257 de milioane de hectolitri de bere, cu 7% mai mult decât în 2021. Veniturile totale ale Heineken s-au ridicat la 34,6 miliarde de euro, cu 19% mai mari decât în anul precedent.
Vânzările în Asia au crescut cu aproape o treime, revenirea venind la un an după ce în Cambodgia, Indonezia, Malaezia și pe cea mai mare piață asiatică a sa, Vietnam, au intrat în vigoare restricții COVID-19.
Compania cu sediul în Olanda a declarat că profitul operațional va crește în 2023, dar cu o rată procentuală mai mică, reflectând reducerea continuă a costurilor, o economie dificilă și încrederea mai scăzută a consumatorilor pe unele piețe.
Producătorul de bere – a cărui marcă omonimă este cea mai bine vândută bere din Europa – și-a menținut prognoza privind vânzările de de bere stabile sau ușor mai mari, deoarece creșterile de pe piețele în curs de dezvoltare sunt contracarate de un declin în Europa, cea mai mare regiune a sa în termeni de venituri.
Directorul general Dolf van den Brink a declarat că vânzările de bere în Europa s-au dovedit rezistente, cu o creștere în trimestrul al patrulea față de anul precedent.
“Dar, având în vedere creșterile de prețuri care vor trebui luate din cauza creșterii enorme a costurilor energiei, în special în Europa, ne așteptăm în continuare la volume în scădere în Europa pentru anul 2023”, a declarat el pentru Reuters într-un interviu telefonic.
Producătorul de bere a declarat că va încerca să transfere cea mai mare parte a costurilor suplimentare, dar că este pregătit să folosească economiile pentru a compensa diferența dacă va considera că scumpirile ar putea duce la pierderea unei cote prea mari de piață. Anul trecut, a majorat prețurile la nivel global cu aproximativ 10%.