Un start-up de tehnologie din Iași a obținut un grant de 400.000 euro din partea Innovation Norway, a atras 80.000 euro într-o primă rundă de investiții și o pregătește pe a doua cu o valoare de până la 250.000 euro.
Sourcetask Solutions a dezvoltat o platformă („SenseTask”) care utilizează inteligența artificială pentru a automatiza procesarea manuală a documentelor.
Proiectul a fost demarat la mijlocul anului 2019, iar fondatorii sunt Ciprian Petrini (CEO) și Victor Cristinari (CTO).
„Ne propunem să rezolvăm o problemă mare: cea a pierderii semnificative a productivității din cauza procesării manuale a documentelor. La nivel mondial, organizațiile pierd peste 20% din productivitate din cauza unor probleme ce țin de documente. În România, cred că acest procent este mult mai mare”, a declarat, pentru Economedia.ro, Ciprian Petrini.
Înainte de a înființa compania, acesta a studiat și a lucrat în SUA, în California, având și experiență de start-up. Unul dintre motivele pentru care s-a întors, conform propriilor precizări, a vizat intenția de a dezvolta o companie de software în România.
Despre SenseTask, Ciprian Petrini spune că este un produs arhitectural complex, dar care are o interfață interactivă și intuitivă, fiind ușor de utilizat și accesibil.
„Elimină multe dintre sarcinile manuale care încă există în birouri, permițând clienților să se concentreze pe activități strategice, non repetitive”, a mai spus Ciprian Petrini.
Un exemplu concret, pe care se axează SenseTask în prezent, dar fără a se limita la acesta, constă în procesarea automată a facturilor, în condițiile în care platforma poate extrage datele relevante dintr-un astfel de act chiar dacă documentul a fost doar fotografiat.
„SenseTask este o platformă în cloud, scalabilă, care folosește Inteligența Artificială pentru a extrage datele relevante din documente (sub formă de PDF, scanate sau chiar și pozate). Am început cu facturile pentru că am văzut o nevoie foarte mare pe piață, dar sistemul nostru poate învăța și procesa orice tip de document (formulare, chestionare, contracte etc). Pe segmentul de facturi avem și primii clienți, unde eficientizarea procesului manual de data entry este de până la 80%”, a explicat Ciprian Petrini.
Unul dintre punctele tari ale platformei, spun oficialii companiei, este că SenseTask nu utilizează o procesare după un anumit model de factură, în condițiile în care produsul poate procesa orice tip de document, indiferent de „template-ul” actului.
„SenseTask folosește Machine Learning pentru a învăța din validări, eliminând gradual sarcinile repetitive. Nu folosim o procesare templatizată – cum mai toți competitorii noștri o fac – produsul nostru fiind independent de template-ul unei facturi. De asemenea, fiind o soluție în cloud, SenseTask este foarte scalabilă și facilitează accesul la copiile digitale ale documentelor”, a explicat Ciprian Petrini.
În ceea ce privește planurile de viitor, în perioada imediat următoare, platforma va fi integrată cu mai multe aplicații de contabilitate și ERP-uri (Enterprise Resource Planning) din România pentru a extinde potențialul de piață. Anul viitor, aceleași facilități vor fi lansate și în străinătate.
„Fiind un proiect inovativ cu mult R&D (Research & Development, n.r.), am obținut un grant de 400.000 euro din partea Innovation Norway, unul dintre cele mai active organizații de încurajare a inovației. Pe lângă acest grant, am atras o investiție de 80.000 euro. Vom mai deschide o rundă de finanțare până la sfârșitul anului curent, obiectivul nostru fiind să atragem încă 250.000 euro”, a precizat Ciprian Petrini.
În cadrul companiei lucrează în prezent 6 angajați, iar fondurile atrase vor fi utilizate pentru a accelara dezvoltarea platformei și creșterea personalului.