Lucrările pentru Autostrada „Moldovei” au început fără un contract semnat pentru supervizarea execuției, în prezent consultanța fiind asigurată de CNAIR prin Regionalele București și Buzău. Astfel, în cazul unui litigiu financiar/tehnic între constructor și beneficiar, consultantul, adică beneficiarul, trebuie să asigure imparțial rezolvarea problemelor (despre un caz unic la DRDP București, Economedia a scris aici).
Practic, Compania de Drumuri, beneficiarul lucrării, are temporar și rol de consultant, licitația pentru contractarea firmei de specialitate fiind încă în evaluarea ofertelor, potrivit unui răspuns al CNAIR pentru Economedia.
Ce înseamnă supervizarea lucrărilor: „furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că Antreprenorul execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul lucrărilor”.
Potrivit CNAIR, desemnarea consultantului se va face la sfârșitul lunii, însă contractul poate fi semnat doar dacă nu se depun contestații:
„1.Situația procedurii/contractului de achiziție publică pentru supervizarea execuției pe lotul 1 al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău. În prezent, procedura de atribuire a contractului este în desfășurare, Comisia de evaluare analizând ofertele depuse în data de 20.04.2022. Data estimată pentru finalizarea evaluării și desemnarea unui câștigător este 31.08.2022. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după soluționarea eventualelor contestații /plângeri formulate în cadrul procedurii de atribuire.
2. Situația procedurii/contractului de achiziție publică pentru supervizarea execuției pe lotul 2 al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău
În prezent, procedura de atribuire a contractului este în desfășurare, Comisia de evaluare analizând ofertele depuse în data de 20.04.2022. Data estimată pentru finalizarea evaluării și desemnarea unui câștigător este 31.08.2022.
Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după soluționarea eventualelor contestații /plângeri formulate în cadrul procedurii de atribuire”, a transmis CNAIR pentru Economedia.
De asemenea, pentru lotul trei Pietroasele – Buzău unde CNAIR reevaluează oferte, câștigătorul contractului pentru supervizare va fi anunțat tot la sfârșitul lunii.
Lucrările pentru execuția Lotului 2, lotul de mijloc Mizil – Pietroasele (28 km), au început pe 11 august cu intrarea bulgarilor de la TRACE pe șantier. Lucrările de decopertare, deminare etc. durează aproximativ 2 luni. Pentru primul lot, Ploiești – Mizil (21 km), Pizzarotti (Italia) ar urma să înceapă lucrările pe 22 august.
Pentru secțiunea Buzău – Focșani (lot 1), unde constructor este desemnat UMB, CNAIR a suspendat licitația pentru supervizare (detalii aici).