Micile mașini electrice din orașele viitorului. Ce propuneri au producătorii auto

microlino foto Sursa foto: microlino-car.co

Automobilele electrice minuscule şi economice vor să îi convingă pe orăşenii blocaţi în trafic, transmite agenția AFP, prezentând câteva modele aduse la salonul auto internațional.

La salonul auto internaţional, care se desfăşoară zilele acestea la Munchen, modelul Microlino (cu o lungime de 2,5 metri şi o greutate de 500 de kilograme) îi primeşte pe vizitatori cu portiera sa care se deschide în faţă, transmite AFP, citată de Agerpres. Inspirat din vechiul BMW Isetta, care în anii 1950 s-a vândut la nivel mondial, această mică citadină electrică promite o autonomie cuprinsă între 100 şi 200 de kilometri şi un preţ începând de la 12.500 de euro, fără primele acordate de stat.

“Aceasta nu este o maşină!” susţine Wim Ouboter, fondatorul mărcii suedeze de trotinete Micro. “Dar sunteţi protejaţi de intemperii şi are instalaţie de încălzire”, adaugă Ouboter.

Lansat pe piaţă încă din 2020 la un preţ de aproximativ 6.000 de euro, Citroën Ami s-a vândut în 8.500 de exemplare în Franţa şi Italia, înainte de lansarea pe pieţe din Spania, Belgia şi Portugalia.

Alte modele renumite, de la Fiat 500 la Smart şi Mini, au arătat deja calea prin reconversia în vehicule electrice, însă ele vizează mai degrabă o clientelă premium.

Renault s-a lansat şi el pe acest segment în 2012 cu modelul Twizy, un fel de scuter acoperit în care pasagerul stă în spatele şoferului, care a ajuns la peste 30.000 de exemplare vândute între timp.

În condiţiile în care costul prohibitiv al bateriilor face modelele electrice mai scumpe decât automobilele pe benzină, constructorii încearcă să prezinte soluţii cât mai ieftine posibil. În paralel, producătorii îşi prezintă mini-modelele ca o soluţie la blocajele de trafic şi poluare oraşelor, urmărind şi confortul oferit de transportul individual.

Aceste mici modele au vocaţia necesară pentru a echipa flotele aplicaţiilor pentru închirieri auto sau ” pentru a recrea o legătură cu persoanele mai tinere care nu vor neapărat să cumpere un automobil”, subliniază José Baghdad, analist la firma de consultanţă PwC.

La rândul său, constructorul auto francez Citroën informează că 77% din cei care cumpără un model Ami au o familie cu doi adolescenţi. Însă utilizarea acestui model s-a extins dincolo de metropole: 46% din utilizatori trăiesc în mici aglomerări urbane şi 26% în zonele rurale.

În China, mica Wuling Hong Guang Mini EV (2,9 metri, un cost mai mic de 5.000 de euro) domină vânzările de automobile electrice, în faţa Tesla.

Sursa foto: microlino-car.co

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *