Ministerul Transporturilor a amânat construirea noului Terminal la Aeroportul Otopeni până a rămas fără bani europeni. Grindeanu: Comisia Europeană nu mai finanțează investițiile în infrastructura aeroportuară în POT 2021- 2027

Aeroportul Otopeni Sursa foto: CNAB

Ministerul Transporturilor caută soluții de finanțare pentru construirea noului terminal de la Aeroportul Otopeni, o investiție care poate ajunge la un miliard de euro și care a fost amânată pentru 2028, după cum Economedia a scris aici.

Conform unei legi din 2002, cel mai mare aeroport din România ar fi trebuit să-și construiască un terminal nou chiar anul acesta, dar investiția a tot fost amânată inclusiv pe motive de pandemie. Acum, șansele de a extinde aeroportul sunt tot mai mici pentru că, prin Programul Operațional Transport 2021-2027 nu se mai finanțează proiectele de infrastructură aeroportuară pentru că nu mai au componenta verde.

Estimările de trafic aerian arată că, la sfârșitul anului, Aeroportul Otopeni va ajunge la aproximativ 11 milioane de pasageri, 80-85% față de 2019, anul de referință înainte de pandemie. Capacitatea depășită de procesare a aeroportului se simte la orele de vârf și a fost recunoscută recent de directorul CNAB.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

În lipsa banilor europeni, se caută finanțare de la instituții bancare Banca Mondială, BEI și  BERD, a explicat ministrul Sorin Grindeanu într-un interviu pentru publicația Ecopolitic News.

„Sigur că Aeroportul București are nevoie de Terminal nou, am avut discuții cu Banca Mondială, cu BEI-ul și cu BERD suntem în perioada în care încercăm să găsim parteneri într-o primă fază și apoi pentru finanțarea dezvoltării ( aeroportului) după cum știți, pe fondurile europene, vom avea bani pentru aeroport doar până în 2023. Pe noul exercițiu bugetar 2021-2027 nu există bani europeni pe zona de aeroporturi pentru că nu este considerat un transport verde, conform Green Deal. Suntem în această fază”, a transmis Grindeanu.

Concesionarea Aeroportului, soluția pe care o propune Asociația Pro Infrastructură

Dezvoltarea Aeroportului Otopeni și construirea noului Terminal (T2), cel mai important proiect de investiții al Companiei Aeroporturi București se pot face printr-un contract de concesiune pe 25-35 de ani, această variantă fiind o alternativă la problemele vechi ale aeroportului pe care Ministerul Transporturilor întârzie să le rezolve: mizerie, aglomerație și infrastructură învechită, potrivit Asociației Pro Infrastructură. Concesionarea celui mai mare aeroport din țară ar aduce la buget 500 de milioane de euro la semnarea contractului, redevențe de 30-40 milioane de euro/an și investiții de 1,2 -1,5 miliarde de euro pentru proiecte de modernizare.

Dacă la Aeroportul Otopeni nu sunt soluții concrete pentru un Terminal nou, la Timișoara, un alt aeroport din subordinea Ministerului Transporturilor tocmai ce s-a semnat un contract pentru Terminalul Plecări Externe.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.