Misiune (aproape) imposibilă de la Marcel Ciolacu pentru CNAIR: Să termine toată Autostrada Moldovei în 2024. Cât de realistă este estimarea viitorului premier. Pe primele două loturi sunt bălării și cereale, lotul 3 nu are nici acum contract, iar UMB ar trebui să termine într-un an și jumătate 173 de kilometri cu termen de 30 de luni

Ciolacu Autostrada Moldovei lot UMB

Liderul PSD, Marcel Ciolacu, viitor premier, consideră că întreaga Autostradă a Moldovei A7 de la Ploiești la Pașcani (320 km) ar putea fi terminată în 2024, înainte de termenele din contracte și înainte de „borna” mare din PNRR, august 2026.

Marcel Ciolacu a declarat luni seara la Antena 3 că Autostrada Moldovei ar putea fi finalizată înainte de termen, în 2024. Realizatorul interviului, Răvan Dumitrescu, l-a întrebat stupefiat: „Toată? Suntem în 2023!”. Ciolacu a răspus sec: „Există aceste premise”.

Termenul final de realizare a A7 este anul 2026. Pe de altă parte, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu estima, la semnarea contractelor pentru cele 10 loturi dintre Buzău și Pașcani, finalizarea în 2025. În plus, constructorii A7 vor începe să emită facturi de aproximativ un miliard de lei/lună, iar tranșa a III-a din PNRR este condiționată de reforma pensiilor speciale (n.r. proiectele rutiere prin PNRR sunt din împrumuturi).

Totuși, pentru ca întreaga Autostradă a Moldovei să fie deschisă în decembrie 2024, ar trebui ca cel puțin trei condiții să fie îndeplinite cumulativ:

1. Constructorii primelor două loturi, de la Ploiești la Pietroasele (49 km), să lucreze cu adevărat, dar pe șantier încă sunt bălării și lanuri cu cereale și rapiță, iar după 7-8 luni cu șantier stadiul fizic este de doar 10%, respectiv 15%. Asociația Pro Infrastructură estimează că, în aceste condiții cu probleme din cauza Studiului de Fezabilitate prost făcut (pânza de apă freatică la doar 70 cm și cu o mobilizare total insuficientă, loturile s-ar putea deschide de-abia în decembrie 2024 și nu aprilie, conform termenului.

2. Semnarea imediată a contractului pentru Lotul 3 Pietroasele – Buzău (14 km). Lotul câștigat de Nurol nu are nici acum contract semnat, iar la Curtea de Apel București Danlin are termen pentru contestație 12 mai. Fără lotul 3 terminat nu se poate asigura legătura între Lotul 2 Mizil – Pietroasele (Trace – Coni) și Lotul 4 (unde lucrează UMB).

3. Toate cele șase loturi dintre Focșani, Bacău și Pașcani (173 km) unde lucrează UMB să fie terminate într-un an și jumătate față de doi ani și jumătate (30 de luni) termenele din contract. Nu este chiar imposibil, dar este extrem de dificil chiar și pentru constructorul UMB care a mai finalizat lucrări înainte de termen. Pe primul lot al secțiunii Bacău – Pașcani, constructorul a început luna trecută lucrările pregătitoare (detalii aici). Totuși, de această dată, pe lângă cei 250 de kilometri în lucru pe Autostrada Moldovei, UMB trebuie să înceapă șantiere noi pe A1 Lugoj – Deva, pe Autostrada A0 Nord (lot 4 Cernica) sau Centura Galați (30 km) și are oferte depuse pe Centura Timișoara și Lotul 3 Autostrada Unirii.

Pentru secțiunea Buzău – Focșani, loturile de la capete au termen de 20 de luni, iar cele de mijloc mai lungi și mai grele 26 de luni. Pe cocoașa de la Focșani (10 km) deja se așterne stratul de bază de asfalt, iar stadiul fizic este de aproximativ 30%.

Comentarii

  1. Habarnavistul de serviciu roman a vorbit si de autostrada de Buzau care nu se va face, la campie, nici in 2030!😯

  2. Cât de nesimțiți puteți fii? Adică voi vreți chear să dați în folosință 320 km pana anul viitor și nu sunteți în stare să contractați și să finalizați A3 de la Borș panala T Mureș măcar să vedem ca se lucra pe ea. Am fost unul din cei care am sperat la revoluție ca voi trai să pot circula de la Oradea la Cluj pe autostradă și ma văd la 68 ani că mi se năruie speranța asta. Cu un postat ca, și Băsescu care chear sa ținut de cuvânt când a zis că, “NE VA SCOATE DIN CAP SPERANȚA DE AUTOSTRADA” și nimeni nu îl întreabă ca în perioada domniei lui a subminat economia națională și iar a mai trecut 10 ani și tot fără autostradă suntem, se pare ca oameni capabili nu au loc în România și cei care sau afirmat că pot face ceva nu au fost promovați în conducerea țări Românești. Așa că nu mai sper de la aceasta clasă politică nimic. MIZERABILILOR. MULȚUMESC

    • Romania a esuat la constructia de autostrazi prin doi Presedinti si guvernele lor.
      Doua perioade a cate 10 ani per fiecare Presedinte in care nu s -a facut nici 100 km de autostrada pe mandat.
      20 de pierduti de Romania.
      Ex.de 18 km de anul trecut este edificator.
      😁
      Istoria va retine:
      In mandatele Pesedintilor Romaniei de dupa 2000 nu s-au construit autostrazi.
      Doar cioturi de autostradă.
      Guvernele numite de ei au fost incapabile.
      Cate un politician, sef de partid, a lătrat la lună!
      😯
      Atat va retine istoria!
      Merci,

  3. Se mai trezeste cate unul din asta prin Guvern, ca el face si taie si spanzura, si toata lumea trebuie sa danseze cum canta el. Linisteste-te, domnule Ciolacu, ca sa nu te trimita “superiorii” dupa doamna Dancilă.

  4. Vorbiți mai mult după. Criticați că niște flașnetari năimiți și telecomandați. Nu vom avea autostrăzi, da!?… Și ce să facem !? Sa ne lingem pe băț și să ne lamentăm, nu!?…. Așa vom avea mai multe autostrăzi.? …. Jigodeli usr-iste.

  5. Pentru cine crede ca omul stie ce vorbeste, acum s-a demonstrat, inca o dată, clar ca nu . Si nu e vorba de un anumit partid politic, toate care ajung la putere sunt o apa si un pamant., ca atfel nu ar ajunge acolo. Daca au ceva in minte nu trec de filtrul securității din această frumoasa dar oropsita, țară. Pacat ca sunt si care nu se uită la fapte…si se lasa îmbătați de vorbe….Asa se întâmplă de prea mulți ani in țara asta si nu ne mai vindecam!

  6. Ce prezenți sunt ei la abureli de astea ieftine dar,când trebuie sa răspundă ptr eșecurile lor programate,fug că potârnichile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *