Morgan Stanley va lansa un chatbot cu inteligență artificială pentru a atrage clienții bogații

morgan stanley sediu Sursa foto: advisor.morganstanley.com

Clienții înstăriți care merg la un bancher Morgan Stanley pentru a discuta despre investițiile lor ar putea avea în curând o experiență diferită: un chatbot le va asculta conversația, scrie Reuters.

După ce l-a testat cu 1.000 de consilieri financiari timp de câteva luni, banca va lansa luna aceasta un robot de inteligență artificială generativă, dezvoltat împreună cu cei care au creat ChatGPT, OpenAI. Detaliile programului nu au fost încă comunicate.

Cu permisiunea clienților, robotul va crea în cele din urmă un rezumat al conversației, va redacta un e-mail de urmărire sugerând pașii următori, va actualiza baza de date de vânzări a băncii, va programa o întâlnire de urmărire și va învăța cum să îi ajute pe consilieri să gestioneze finanțele clienților în domenii precum impozitele, economiile pentru pensie și moștenirile.

Între timp, bancherii pot folosi chatbotul pentru a găsi rapid cercetări sau formulare, în loc să caute prin sute de mii de documente.

“Impactul (inteligenței artificiale) va fi foarte semnificativ”, potențial comparabil cu apariția internetului, a declarat Sal Cucchiara, directorul informațional al Morgan Stanley pentru gestionarea averilor și a investițiilor, care se numără printre directorii executivi care au impulsionat banca în domeniul inteligenței artificiale.

Cucchiara, însărcinat cu scanarea constantă a Silicon Valley în căutarea unor potențiali furnizori de tehnologie, a întâlnit directorii OpenAI în 2022, înainte ca aplicația ChatGPT, în creștere rapidă, să ajungă să fie utilizată de majoritatea oamenilor.

“A devenit rapid clar că trebuie să ne asociem cu ei, erau cu mult înaintea tuturor celorlalți”, a spus el.

Andy Saperstein, copreședinte și șef al departamentului de gestionare a averilor de la Morgan Stanley, a zburat apoi în California pentru a discuta despre un parteneriat cu directorul general al OpenAI, Sam Altman, și cu Boris Power, un membru al personalului tehnic al companiei.

Aceștia au semnat vara trecută un acord prin care Morgan Stanley are acces preferențial în dezvoltarea de produse pentru gestionarea averilor. Directorii executivi ai celor două companii au sărbătorit la o cină oferită de Saperstein, candidat pentru a deveni următorul CEO al băncii.

OpenAI a refuzat să comenteze.

În timp ce robotul va oferi perspective și sprijin administrativ consilierilor financiari, consilierea în materie de investiții va rămâne de competența oamenilor.

“Consilierul este încă în centru”, a declarat Cucchiara. Deocamdată, angajații văd tehnologia ca pe un instrument util și nu sunt îngrijorați că vor fi înlocuiți de roboți, a spus el.

Inițiativa AI face parte din strategia Morgan Stanley de a impulsiona divizia sa de avere, unde veniturile nete au crescut cu 16%, atingând un nivel record în al doilea trimestru, iar noile active ale clienților au crescut cu 90 de miliarde de dolari.

Directorul general James Gorman, care a condus o serie de tranzacții majore care au direcționat mai mulți bani către divizia de averi, își propune să ajungă la 10.000 de miliarde de dolari în active gestionate.

Morgan Stanley nu este singurul care depune eforturi în domeniul inteligenței artificiale. În timp ce băncile folosesc deja inteligența artificială pentru a calcula cifre, a detecta fraudele și a analiza tranzacțiile clienților, giganții de pe Wall Street dezvoltă utilizări mai sofisticate ale inteligenței artificiale generative, care este capabilă să genereze text, imagini și alte date.JPMorgan Chase (JPM.N) a numit-o în iunie pe Teresa Heitsenrether ofițerul său șef de date și analiză pentru a conduce adoptarea AI în cadrul celui mai mare creditor din SUA.Asistentul virtual al rivalului Bank of America (BAC.N), Erica, a avut mai mult de un miliard de interacțiuni cu clienții de când a fost introdus în 2018.

În altă parte, Moody’s Analytics colaborează, de asemenea, cu OpenAI și Microsoft pentru a dezvolta un asistent de cercetare care poate fi folosit de clienți, a declarat Nick Reed, directorul său de produse.Băncile mari sunt cele mai avansate dintre firmele financiare în ceea ce privește adoptarea inteligenței artificiale, dar și managerii de active, traderii și asigurătorii o implementează, a declarat Michael Abbott, lider global în domeniul bancar la firma de consultanță Accenture.”Începem să vedem cum serviciile pentru clienți conduse de inteligența artificială se răspândesc în rândul celor mai mari bănci”, a spus Abbott, care lucrează la sute de studii de caz cu creditori care doresc să folosească IA.

Sursa foto: advisor.morganstanley.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *