Orice afacere are ce învăța din această frază din cultura business-ului Netflix

Netflix filme sursa foto: Pexels/ John-Mark Smith

Odată ce o companie se extinde dincolo de cei câțiva membri ai echipei de bază, vor apărea disensiuni. Netflix vă oferă limbajul de care aveți nevoie pentru a merge mai departe.

„Spuneți părerea și exprimă-ți dezacordul, dar apoi mergi înainte și urmează decizia” („Disagree then commit”).

Netflix tocmai și-a lansat noul „Memoriu cultural” și există multe de învățat din acest document. Dar aceasta este o frază cheie. Este, de asemenea, un principiu pe care toți liderii de afaceri ar trebui să-l pună în aplicare imediat, scrie Inc.

Nu toată lumea va fi de acord cu tot ceea ce faceți. O companie precum Netflix, care produce o mare varietate de conținut, va avea disensiuni la fiecare proiect. Netflix nu este singura care urmează acest principiu. Jeff Bezos are o mantră similară.

Potrivit lui Bezos:

„Multe decizii sunt reversibile, uși cu două sensuri. Aceste decizii au nevoie de un proces prin care să fie luate. Cele mai multe decizii ar trebui probabil luate cu aproximativ 70% din informațiile pe care ați dori să le aveți.

[Deci] folosiți expresia „nu sunteți de acord și apoi urmați decizia”. Această frază va economisi o mulțime de timp. Dacă sunteți convins de o anumită direcție, chiar dacă nu există un consens, este util să spuneți: „Știu că nu suntem de acord în această privință, dar vreți să pariați alături de mine? Să nu fiți de acord dar să îmi urmați decizia?”

[Dacă nu sunt de acord], nu înseamnă că mă gândesc în sinea mea: „Tipii ăștia se înșeală și nu înțeleg, dar nu merită să mă cert pe asta”. Este un dezacord autentic de opinie, o exprimare sinceră a punctului meu de vedere, o șansă pentru echipă de a evalua punctul meu de vedere și un angajament rapid și sincer de a urma calea lor”.

Această frază este un principiu fundamental al vieții, precum și o parte importantă a afacerilor – acceptarea realității și apoi mersul înainte.

Iar atunci când mergi înainte, toată lumea trebuie să fie implicată. De fapt, documentul Netflix afirmă:

„După ce se ia o decizie, ne așteptăm ca toată lumea, inclusiv persoanele care au susținut o abordare diferită, să nu fie de acord și apoi să se implice. Acest lucru ne ajută să ne asigurăm că rezultatul este cât mai reușit posibil. Ulterior, când impactul este clar, „căpitanul” ar trebui să reflecteze asupra alegerilor sale – ce a funcționat și ce nu – astfel încât toată lumea să poată învăța cum să facă mai bine data viitoare”.

Dacă urmați acest principiu – în întregime – veți construi o cultură și o afacere mai bună.

Desigur, dacă sunteți un CEO care urmează acest principiu, nu înseamnă că puteți ignora dezacordul echipei dvs. în favoarea a ceea ce doriți. De ce să-i angajezi dacă nu vrei să-i asculți? Totuși, odată ce vă decideți, așteptați-vă ca oamenii să susțină decizia. Dar – și acesta este un „dar” foarte important – asigurați-vă că monitorizați rezultatele și că sunteți dispus să recunoașteți atunci când ceva a mers prost și trebuie să faceți o schimbare.

Principiile de bază ale Netflix

Acesta nu este singurul mare principiu din acest document. Netflix introduce, de asemenea, patru principii de bază:

Echipa de vis: Ne propunem să avem la Netflix doar persoane cu performanțe înalte – oameni care sunt grozavi în ceea ce fac și chiar mai buni la lucrul împreună.

Oamenii mai presus de proces: Obțineți rezultate mai bune atunci când angajații au informațiile și libertatea de a lua decizii pentru ei înșiși. Angajăm oameni neobișnuit de responsabili care prosperă în această deschidere și libertate.

Inconfortabil de incitant: Pentru a distra lumea, trebuie să fim îndrăzneți și ambițioși. Asta înseamnă să îmbrățișăm emoția a ceea ce urmează – chiar și atunci când este incomod.

Grozav și mereu mai bun: Spunem adesea că Netflix este nașpa astăzi în comparație cu ceea ce putem fi mâine. Avem nevoie de autocunoaștere pentru a înțelege ce ar trebui să fie mai bine, precum și de disciplină și reziliență pentru a ajunge acolo.

Aceste principii sunt excelente pentru Netflix. Dar s-ar putea să nu fie grozave pentru afacerea dvs. – o firmă de contabilitate nu ar trebui să urmărească ceea ce îi face pe angajați să se simtă inconfortabil, de exemplu, în timp ce o companie de divertisment care dorește să atragă cât mai mulți oameni în mod clar o face.

Ceea ce este mai important decât aprofundarea valorii acestor principii de bază este călătoria parcursă de Netflix pentru a le crea.

Patru pași către dezvoltarea unor valori fundamentale cu impact

Sergio Ezama, Chief Talent Officer la Netflix, a publicat propria sa declarație despre modul în care Netflix a dezvoltat principiile de bază. Ezama este destul de nou la Netflix – s-a alăturat în 2021 după mai bine de 20 de ani la Pepsico. Și sigur, mâncarea și divertismentul sunt domenii foarte diferite. Dar oamenii sunt la fel peste tot, iar memo-ul lui Ezama dovedește acest lucru.

Iată patru lecții cheie pe care le puteți lua din explicația lui Ezama cu privire la principiile de bază ale Netflix:

1. Scurt este mai bine. În 2009, Netflix a lansat un PowerPoint cu 125 de slide-uri despre cultura Netflix. Acest lucru a fost destul de revoluționar la acea vreme, dar Ezama a redus această nouă versiune la aproximativ 2.200 de cuvinte. Este încă mult, dar este mult mai puțin decât înainte. Nimeni nu va citi 125 de slide-uri.

2. Întrebați angajații. Aceste revizuiri nu au fost făcute doar de echipa executivă. Aceștia au primit 1.500 de comentarii de la angajați. Dacă nu vă întrebați angajații cu privire la cultura companiei, atunci documentul probabil că nu reflectă cultura reală a companiei – mai degrabă, reflectă ceea ce cred executivii că este.

3. Concentrați-vă pe ceea ce este important. Deoarece noul document este mai scurt, echipa Netflix a trebuit să se concentreze doar pe cele mai critice puncte. Dar Ezama subliniază că, de fapt, au adăugat la unele dintre ideile din documentul original: „În al doilea rând, am reintrodus unele concepte din documentul original care fuseseră diluate (de exemplu, accentul pus pe responsabilitate și accentul pus pe procese bune și proaste versus niciun proces).”

4. Păstrați-vă principiile de bază scurte. Cele 2.200 de cuvinte ale noului Memoriu privind cultura sunt încă multe. Majoritatea oamenilor nu vor citi întregul text. Vor citi principiile de bază – cele patru principii care sunt evidențiate cu litere îngroșate și punctate și care „sar în ochi”. Atunci când acestea sunt ușor de văzut și de focalizat, atât managerii, cât și angajații le pot reține cu ușurință și se pot referi la ele.

Dacă Netflix se poate ridica la înălțimea acestui document, afacerea va continua să prospere. Și fiți cu ochii pe Ezama. Se pare că știe foarte multe despre cum să conducă oameni și culturi.

sursa foto: Pexels/ John-Mark Smith

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *