Platforma de comerț online Temu, acuzată de asociațiile europene de consumatori de manipularea clienților / Reacția companiei

platforma Temu sursa foto: Captura platforma

Interfețe înșelătoare și produse mai scumpe decât prețurile anunțate: asociațiile europene de consumatori au anunțat joi că au depus o plângere împotriva platformei chineze de cumpărături online Temu, acuzând-o că manipulează utilizatorii de internet și că încalcă mai multe dispoziții din Regulamentul UE privind serviciile digitale (DSA), scrie Le Figaro.

UPDATE Temu a transmis, într-o reacție, că și-a luat mai multe angajamente pentru a rezolva problemele semnalate, precum că a încheiat o declarație de încetare a activității cu VZBV din Germaniași a semnat un angajament de siguranță a produselor cu Comisia pentru comerț echitabil din Coreea de Sud, angajându-se la un sistem cuprinzător de detectare, prevenire și eliminare din circulație a produselor nesigure.

Știrea inițială

Temu, care are peste 75 de milioane de utilizatori lunari în UE, ar fi „plină de interfețe înșelătoare – dar patterns – pentru a-i încuraja pe consumatori să cheltuiască mai mult pe platformă”, explică Monique Goyens, director general al Organizației Europene a Consumatorilor (BEUC), citată într-un comunicat de presă.

Această federație de asociații și 17 dintre membrii săi au depus plângeri simultan la Comisia Europeană și la autoritățile naționale competente. Acestea susțin că, pe Temu, „consumatorilor li se propun versiuni diferite, mai scumpe, atunci când au dat click pe un anumit produs, și se confruntă cu o cursă cu obstacole atunci când doresc să își închidă contul”.

Avans fulminant în Europa

Începând cu luna februarie, DSA a impus noi obligații tuturor platformelor online pentru o mai bună protecție a utilizatorilor împotriva conținutului ilegal, sub sancțiunea unor amenzi. De exemplu, regulamentul interzice interfețele înșelătoare și impune o mai mare transparență în ceea ce privește algoritmii utilizați pentru a direcționa utilizatorii. Acesta cere ca identitatea vânzătorilor de pe platforme să fie verificată și să fie blocate persoanele care comit fraude repetate.

Temu „de multe ori nu reușește să ofere consumatorilor informații esențiale despre vânzătorii de produse și, prin urmare, nu poate indica dacă produsul îndeplinește cerințele UE privind siguranța produselor”, critică BEUC. Platforma chineză, care a înregistrat un progres fulminant în Europa în ultimii doi ani datorită unei strategii de prețuri mici, „nu reușește, de asemenea, să furnizeze suficiente informații despre sistemele sale de recomandare și despre modul în care diferitele criterii pe care le utilizează conduc la propunerea anumitor produse”, deplânge această organizație.

„Temu încalcă regulamentul UE privind serviciile digitale și trebuie acum să fie investigat de autorități”, afirmă BEUC.

În octombrie, asociația italiană de consumatori Altroconsumo a testat 13 produse cosmetice vândute pe platformă și a constatat că nouă dintre acestea nu specificau sau specificau doar parțial lista de ingrediente. La începutul anului, federația germană a organizațiilor de consumatori (VZBV) a acuzat Temu că afișează anunțuri înșelătoare cu privire la produsele vândute și că induce în eroare consumatorii prin afișarea reducerilor de preț. Aceasta a obținut modificări din partea Temu, care, deocamdată însă, se aplică doar pe piața germană.

Reacția integrală a Temu:

„Temu este un nou-venit în Europa, intrând pe primele noastre piețe cu puțin peste un an în urmă. În acest timp, am ascultat cu atenție reacțiile clienților, ale organismelor de reglementare și ale grupurilor de apărare a consumatorilor. Ne-am ajustat în mod activ serviciile pentru a ne alinia la practicile și preferințele locale și ne angajăm să respectăm pe deplin legile și reglementările de pe piețele pe care operăm. Ne propunem nu doar să îndeplinim cerințele legale minime, ci să le depășim, aderând la cele mai înalte standarde de bune practici. Pentru a realiza acest lucru, lucrăm îndeaproape cu vânzătorii noștri terți, cu autoritățile de reglementare, cu grupurile de consumatori și cu alte părți interesate.

Interesele noastre în protejarea intereselor consumatorilor sunt reciproce și aliniate. Angajamentul nostru față de conformitate și dorința noastră de a implica părțile interesate la nivel global pot fi văzute în acțiunile noastre proactive. În cursul săptămânii trecute, Temu a încheiat o declarație de încetare a activității cu VZBV din Germania, angajându-se să abordeze preocupările ridicate cu privire la practicile noastre, multe dintre acestea fiind acoperite de plângerea BEUC. În plus, luni, Temu a semnat un angajament de siguranță a produselor cu Comisia pentru comerț echitabil din Coreea de Sud, angajându-se la un sistem cuprinzător de detectare, prevenire și eliminare din circulație a produselor nesigure.

Temu se străduiește să ofere servicii inovatoare și convenabile consumatorilor, acordând în același timp prioritate siguranței acestora. Funcționăm cu integritate și suntem ghidați de un set de valori de bază care pune întotdeauna consumatorii pe primul loc. Suntem pregătiți să cooperăm rapid și cu sârguință cu părțile interesate pentru a asigura siguranța consumatorilor și creșterea durabilă a platformei.

În ceea ce privește plângerea BEUC, o luăm foarte în serios și o vom studia cu atenție. Sperăm să continuăm dialogul nostru cu părțile interesate relevante pentru a îmbunătăți serviciile oferite de Temu consumatorilor. Acolo unde identificăm domenii care necesită îmbunătățiri, suntem dornici să colaborăm pentru a ne îmbunătăți serviciile și pentru a remedia orice deficiențe. Avem la inimă interesul consumatorilor și ne străduim să oferim un serviciu sigur și de încredere, care este apreciat de consumatori și care aduce o valoare adăugată semnificativă. Ne-am angajat să fim transparenți și să respectăm pe deplin toate legile și reglementările aplicabile”.

 

sursa foto: Captura platforma