Podul peste Dunăre de la Brăila poate fi deschis circulației pe 20 decembrie, la termenul asumat de constructor doar ,,cu o mobilizare mult, mult mai bună” a antreprenorului Astaldi și cu vreme favorabilă până la intrarea în iarnă, susține secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. În prezent, Astaldi lucrează la hidroizolație pe rampa de la Brăila și la așternerea covoarelor asfaltice pe drumurile de legătură și bretelele de acces de pe cele două maluri. Ritmul mai bun al constructorului care a accelerat lucrările în octombrie a fost semnalat și de ministrul Sorin Grindeanu, dar fără a da asigurări că termenul poate fi respectat.
Ritmul de pe șantier încă nu este suficient pentru a asigura inaugurarea Podului cu o lungime de 2 kilometri, a transmis secretarul de stat, după verificarea șantierului : ,,Am făcut o nouă vizită de lucru la șantierul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila pentru a verifica evoluția lucrărilor din ultima perioadă. Vă reamintesc faptul că în urma ultimei vizite de la sfârșitul lunii septembrie, antreprenorul principal ne-a comunicat un grafic detaliat pe zile până la sfârșitul anului, care cuprinde necesarul și mobilizarea de resurse necesare pentru a fi dat în trafic podul, inclusiv prima etapă a drumurilor de legătură, atât pe zona județului Brăila, cât și pe zona județului Tulcea. Cu această ocazie, chiar dacă lucrurile s-au îmbunătățit față de ultima vizită, iar mobilizarea în șantier este mai bună, am constatat faptul că nu în toate punctele critice lucrările au avansat în așa fel încât să putem spune că vom putea circula pe acest pod și drumurile de legătură aferente în luna decembrie, așa cum a promis asocierea de antreprenori. Acest lucru rămâne în continuare realizabil, dar cu o mobilizare mult, mult mai bună a asocierii de antreprenori, precum și cu vreme favorabilă până în luna decembrie. Așa cum am solicitat încă de la începutul lunii octombrie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR are reprezentați și responsabili de proiect permanent în șantier, astfel încât să sprijinim antreprenorul cât mai mult posibil.” -Ionel Scrioșteanu, secretar de stat.
Stadiul fizic de execuție al Podului peste Dunăre este de 80 % potrivit raportului CNAIR. Compania nu precizează, însă și procentul separat pentru drumurile de legătură fără de care Podul nu poate fi deschis circulației. Este o cursă contra-cronometru, pentru că din în cele două luni rămase, evoluția șantierului depinde semnificativ de condițiile meteo (n.r așternerea covoarelor asfaltice nu se poate face atunci când temperatura coboară sub 6-7 grade). Asocierea italo-niponă Astaldi-IHI Infrastructure a fost penalizată cu două certificate intermediare negative. Japonezii de la IHI au avut în lucru ridicarea și montarea tablierului metalic. Lucrările pentru podul cu o lungime de 2 kilometri au început efectiv în primăvara anului 2019. Investiția de aproximativ 500 milioane euro presupune și amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri. Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.