Bugetul alocat anul acesta achiziţiei de carne şi produse din carne pentru Paşte este de 200-500 de lei pentru 55% dintre români, iar comanda medie ajunge în luna aprilie la 310 lei, arată datele platformei Obor21.ro, “cooperativă ţărănească digitală”. Potrivit companiei, dacă până acum cererea era de aproximativ 10% din totalul comenzilor pentru produsele de capră/oaie, în aprilie aceasta va reprezenta 70% din vânzări, scrie News.ro.
Potrivit companiei, 80% dintre clienţi se orientează în luna aprilie spre produse de miel şi ied, având o comandă medie de 310 lei, în creştere cu 30% faţă de o perioadă obişnuită. Jumătate dintre români consumă rar carne de capră şi de oaie, arată sondajul Obor21.ro, însă lucrurile se schimbă, evident, de Paşte. Astfel, dacă până recent cererea era de aproximativ 10% din totalul comenzilor pentru produsele de capră/oaie, în martie aceasta a crescut la 20%, iar estimările pentru luna aprilie arată că va reprezenta 70% din vânzări.
”Cererea pentru carnea de ied creşte cu peste 250% în perioada Paştelui, dar am remarcat şi o creştere de 150% pentru carnea de capră, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020. Punem această creştere atât pe fondul existenţei constante în oferta noastră a acestui tip de carne, cât şi pe cel al unui interes crescut pentru produsele provenite de la capră, inclusiv la lactate. Asistăm practic la o schimbare a comportamentului de consum”, a precizat Florian Mateiţă, cofondator Obor21.ro.
40% dintre românii consumă cel puţin o dată pe săptămână produse bio sau naturale. Un român din trei le achiziţionează de la producători, dar şi din gospodăriile ţărăneşti din apropierea localităţii de reşedinţă. Tendinţa de a muta cumpărăturile în online continuă însă trendul ascendent, susțin reprezentanții platformei. Astfel, 36% dintre respondenţi au precizat că nu obişnuiau să facă online cumpărături înainte de pandemie, acest lucru schimbându-se în ultimul an. Un procent similar arată că românii au preferat să facă achiziţii de la comercianţii români, venind în sprijinul afacerilor locale.
Decizia de a achiziţiona carne online se realizează în mare parte pe baza recomandărilor şi review-urilor altor cumpărători (45%). De asemenea, 51% au precizat că sunt interesaţi să afle cât mai multe date despre provenienţa cărnii cumpărate, lucru care poate influenţa decizia de achiziţie. ”Fiecare pachet de carne este vidat şi etichetat imediat, iar eticheta oferă inclusiv date despre satul de provenienţă al animalului. Fiecare livrare este însoţită de un certificat de conformitate”, a mai precizat Florian Mateiţă.
Bugetul alocat anul acesta achiziţiei de carne şi produse din carne pentru Paşte este de 200-500 de lei pentru 55% dintre români, un procent uşor mai crescut pentru respondenţii din zona Bucureşti-Ilfov, în timp ce 29% vor să aloce sub 200 de lei pentru acest tip de cumpărături. Datele reliefate de sondaj sunt confirmate de valoarea comenzii medii înregistrate de Obor21.ro în perioada Paştelui. Astfel, dacă într-o perioadă obişnuită a anului media comenzii este de 230 de lei, în luna aprilie aceasta ajunge la 310 lei.
Sondajul Omnibus a fost realizat online pentru Obor21.ro, la nivel naţional, în perioada 22-25 martie 2021, pe un eşantion de 922 de persoane, 60% femei, 40% bărbaţi.
Platforma Obor21.ro a fost lansată în luna februarie 2020 de către Iunia şi Florian Mateiţă, cu o investiţie iniţială de peste 80.000 euro.