Prețul petrolului crește, în contextul în care Iranul a trimis o navă de război în Marea Roșie după ce SUA a distrus ambarcațiuni houthi

petrol 1 Sursa foto: Pixabay

Prețul petrolului a crescut marți, după ce Iranul a trimis o navă de război în Marea Roșie, în condițiile în care situația rămâne tensionată în această cale navigabilă critică pentru transporturile globale, unde navele au fost atacate de rebelii houthi din Yemen, conform CNBC.

Brent, referința mondială a țițeiului, a urcat cu 1,6%, la 78,27 dolari pe baril, în timp ce petrolul american West Texas Intermediate a crescut cu 1,42%, la 72,67 dolari pe baril, în timpul orelor de tranzacționare din Asia.

Luni, Iranul a anunțat că a trimis distrugătorul Alborz prin strâmtoarea strategică Bab al-Mandeb, a anunțat presa de stat a țării, fără a detalia misiunea navei de război. Aceasta a adăugat că în Marea Roșie sunt efectuate periodic operațiuni pentru a securiza rutele de transport maritim.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Mișcarea are loc după ce Marina americană a distrus trei ambarcațiuni ale rebelilor Houthi susținuți de Iran, ucigând 10 militanți, potrivit unui raport AP. Marina a răspuns la un apel de urgență al navei Maersk Hangzhou, sub pavilion Singapore, care a fost atacată de Houthi, a precizat Comandamentul Central al SUA într-o declarație.

Într-o declarație făcută duminică de un purtător de cuvânt al rebelilor, grupul Houthi a susținut că navele erau angajate în “sarcini oficiale pentru a securiza rutele maritime”, a precizat un canal de știri deținut de rebeli.

“Orice escaladare a conflictului în această regiune va adăuga cu siguranță o primă de risc mai mare pentru Brent”, a declarat Neil Beveridge, analist senior pentru energie la Bernstein, pentru CNBC. El a precizat, însă, că nu va exista încă un impact major.

“Nu am mai văzut incursiuni navale iraniene până acum. Și atâta timp cât într-adevăr nu duce la o escaladare, atunci nu văd niciun impact semnificativ la acest nivel”, a adăugat el.

Aș dori să vă întreb, de asemenea, care este opinia dumneavoastră în general despre piețele petroliere și, știți, despre întreaga neconcordanță între cerere și ofertă, în condițiile în care există îngrijorări legate de o ofertă excedentară, ce ar însemna asta pentru toate prețurile? Pentru că acestea au fost destul de stabile, ignorând destul de mult ceea ce ar putea duce la presiuni în jos și prețul petrolului.

Grupul Houthi a atacat nave în Marea Roșie, vizând nave israeliene și alte nave care se îndreaptă spre sau dinspre Israel, ca represalii la războiul din Gaza, care a ucis până acum aproape 22.000 de persoane.

Marile companii de transport maritim au încetat să mai traverseze Canalul Suez și rutele din Marea Roșie la începutul lunii decembrie, alegând în schimb să se reorienteze prin sudul Africii – o călătorie mai lungă și mai scumpă, cu tarife de transport maritim care ajung până la 10.000 de dolari pe container.

Transportatorul german de containere Hapag-Lloyd a declarat vineri că va continua să își devieze navele în jurul Canalului Suez.

Cu toate acestea, lansarea de către SUA a Operațiunii Prosperity Guardian, o forță maritimă multinațională, a consolidat încrederea companiilor de transport maritim. Gigantul danez de transport maritim Maersk a declarat duminică că își va relua operațiunile în Marea Roșie și în Golful Aden.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: