Operatorul feroviar german Deutsche Bahn (DB) a înregistrat pierderi nete de aproape 1,8 miliarde de euro în 2024, după vânzarea diviziei profitabile de logistică Schenker, conform documentelor consultate de Reuters, transmite Agerpres.
Totuşi, compania de stat şi-a îmbunătăţit rezultatul net cu aproape un miliard de euro comparativ cu 2023, în condiţiile în care este afectată de infrastructura feroviară învechită şi vrea să facă din nou profitabilă reţeaua de căi ferate, până în 2027.
Pierderile operaţionale ale Deutsche Bahn, înainte de taxe şi impozite, s-au situat la aproximativ 330 milioane de euro, în 2024. În schimb, divizia cargo şi afacerile regionale au înregistrat profit, anul trecut.
Un purtător de cuvânt al companiei nu a dorit să comenteze cifrele, înaintea prezentării oficiale a rezultatelor financiare, din data de 27 martie.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
În încercarea de a-şi reduce nivelul datoriei şi de a se concentra mai mult pe afacerile de bază legate de căile ferate, Deutsche Bahn a vândut, anul trecut, Schenker companiei daneze DSV, pentru 14 miliarde de euro.
Infrastructura feroviară învechită a Germaniei reprezintă o problemă pentru Deutsche Bahn, dar compania speră să beneficieze de pe urma fondului special de 500 miliarde de euro care ar urma să fie folosit de către noul Guvern pentru a finanţa investiţiile în infrastructură.
Datele publicate recent de Deutsche Bahn arată că operatorul feroviar german a plătit, anul trecut, compensaţii de aproape 197 milioane de euro pentru întârzieri şi anulări. În cursul anului 2024 au fost depuse aproximativ 6,9 milioane de plângeri.
În 2023, au fost 5,6 milioane de plângeri, iar compania de stat a plătit compensaţii de 132,8 milioane de euro.
Conform reprezentanţilor Deutsche Bahn, 80% dintre întârzieri sunt cauzate de infrastructura veche şi suprasolicitată.