Rușinea CNAIR de pe Centura București: Licitația pentru modernizarea lotului DN 2 – A2 și finalizarea Pasajului Cernica va fi lansată până la sfârșitul lunii, anunță secretarul de stat Ionel Scrioșteanu / Primul contract pentru lotul de 11 kilometri a fost semnat în 2012

Pasaj Cernica Centura București

Licitația pentru reluarea lucrărilor pe lotul DN 2 – A2 de pe Centura București va fi lansată până la sfârșitul lunii, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu. Oficialul susține că în primăvara anului viitor lucrările pentru execuția pasajului de la Cernica inclus în proiectul de lărgire pe cei 11 kilometri dintre Afumați (DN 2) și Autostrada Soarelui (A2) vor fi reluate cu un nou constructor, la peste un an de la rezilierea contractului cu Tirrena Scavi (decembrie 2022) și la peste un deceniu de la primul contract (cu Tehnologica). Reluarea lucrărilor în primăvara anului viitor, așa cum estimează Scrioșteanu, este posibilă doar cu o licitație „ca la carte”, fără contestații și cu un constructor care să se mobilizeze rapid după semnarea contractului. În plus nu este exclusă o nouă Hotărâre de Guvern dacă suma estimată pentru reluarea lucrărilor depășește costul aprobat anterior contractului cu Tirrena.

„A fost avizată în CTE CNAIR expertiza tehnică realizată după rezilierea contractului și pregătim caietul de sarcini pentru licitația pe care o vom demara până la sfârșitul lunii noiembrie astfel încât în primăvară să putem relua lucrările”, a transmis Scrioșteanu, răspunzând unei întrebări pe Facebook. Lotul DN 2 – A2 de pe Centura București va fi dublat de Autostrada A0 Nord cu lotul 4 UMB Glina – Pantelimon și Lotul 3 al constructorului din China (acum în proiectare).

Modernizarea Centurii București Nord ar fi trebuit să fie finalizată încă de acum aproape 10 ani, un contract fiind semnat încă din 2012 cu Tehnologica Radion (avea termen 2015). Contractul cu Tehnologica a fost reziliat în 2015 după insolvența constructorului și oprirea lucrărilor. Lucrările au fost reluate în mai 2020 cu Tirrena Scavi care avea 16 luni pentru execuție (lărgire la 4 benzi, execuția pasajului Cernica și dublarea a trei pasaje de pe traseu).

Spre deosebire de contractele reziliate cu Tirrena Scavi pentru primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești respectiv Centura Timișoara Sud unde lucrările au fost reluate cu noi constructori (Ozaltin și UMB), pentru „rușinea” de pe Centura București CNAIR a avut nevoie de aproape un an pentru expertiză tehnică și relansarea licitație.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Si uite asa, de la un deceniu la altul,de la o companie de garsoniera la alta, de la genti cu bani la alte genti cu bani. Romania hotiei, incompetentei, diplomelor false, a tembelilor ajunsi in pozitii decizionale. Suntem jos pe tobogan iar imbuibatii fac ceva pe noi toti.

  2. Acolo numai DNA ar putea face lumină. Proiectul ăsta a fost un dezastru de la început, când a fost demarat prin 2011-2012. Pe urmă până și cei de la Tirrena și-au pus mâinile în cap când au văzut proiectul ăla în care utilitățile din cale nu aveau legătură cu nimic din realitate. Până una-alta, sunt prin CNAIR unii care au făcut niște șmecherii pe vremuri și acum trag de timp să se prescrie faptele, că dacă sunt luați la bani mărunți se află ce au făcut.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.