Șoferii sunt “încântați” de faptul că Marea Britanie a prelungit până în 2035 vânzarea mașinilor noi cu motoare pe benzină și motorină/ Producătorii auto sunt îngrijorați că vor fi afectate vânzările de mașini electrice

masini Sursă foto: Unsplash

Industria auto din Marea Britanie și-a exprimat îngrijorarea că decizia de a amâna interzicerea vânzărilor de mașini noi pe benzină și diesel ar putea descuraja șoferii să treacă la mașini electrice, scrie BBC.

Prim-ministrul Rishi Sunak a confirmat că interdicția planificată a fost amânată cu cinci ani, din 2030 până în 2035.

El a declarat că “nu este corect să li se impună costuri suplimentare oamenilor care muncesc”, adăugând că este nevoie de o “conducere ecologică sensibilă”.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

O asociație a șoferilor s-a declarat “încântată” de această amânare, argumentând că costurile politicii depășesc beneficiile.

Fair Fuel UK a declarat că planul inițial a fost “întotdeauna condamnat să fie abandonat”.

Dar Ford, una dintre cele mai populare mărci auto din Marea Britanie, care a vândut peste 126.000 de vehicule în 2022, a declarat că schimbarea ar “submina” trecerea la electricitate.

Care este politica acum?

Înainte ca premierul Sunak să anunțe o schimbare de politică, guvernul plănuia să interzică vânzarea de vehicule noi, pe benzină și motorină până în 2030. Acum, planul este ca interdicția să intre în vigoare în 2035.

Prin eliminarea treptată a vânzărilor de vehicule pe benzină și diesel se urmărește accelerarea tranziției către vehiculele electrice, extinderea infrastructurii de încărcare și atingerea obiectivului net zero până în 2050, adică atunci când emisiile nete de dioxid de carbon ale unei țări sunt reduse la zero și este considerat vital pentru combaterea schimbărilor climatice.

Conform interdicției, din 2035, doar mașinile electrice cu baterii și anumite mașini hibride vor putea fi cumpărate noi.

Cu toate acestea, majoritatea oamenilor nu vor fi afectați imediat de această interdicție, deoarece majoritatea șoferilor cumpără vehicule la mâna a doua și doar vânzările de modele noi pe benzină și diesel vor fi afectate, nu și cele existente.

RishiSunak a declarat că se așteaptă ca majoritatea mașinilor vândute până la momentul intrării în vigoare a interdicției să fie electrice, dar a adăugat că “cel puțin deocamdată, ar trebui să fiți dumneavoastră, consumatorii, cei care fac această alegere, nu guvernul care vă obligă să o faceți”.

Întârzierea interdicției aduce Marea Britanie în linie cu Uniunea Europeană, care, de asemenea, interzice vânzările de mașini noi pe benzină și diesel până în 2035.

“Este nevoie de claritate”

Însă președintele Ford din Marea Britanie, Lisa Brankin, a criticat această mișcare. Ea a declarat că obiectivul inițial pentru 2030 “este un catalizator vital pentru a accelera Ford către un viitor mai curat”, adăugând că firma a investit deja 430 de milioane de lire sterline în modernizarea fabricilor sale din Marea Britanie pentru a produce mașini electrice.

“Afacerea noastră are nevoie de trei lucruri din partea guvernului britanic: ambiție, angajament și consecvență. O relaxare pentru 2030 le-ar submina pe toate trei”, a spus ea ca răspuns la BBC, care a relatat că premierul ia în considerare slăbirea mai multor angajamente ecologice, pentru a economisi bani.

Stellantis, care deține Vauxhall, Peugeot, Citroen și Fiat, a declarat că “s-a angajat să realizeze 100% vânzări de mașini și furgonete noi cu emisii zero în Marea Britanie și în Europa până în 2030”, indiferent de orice amânare a interdicției. Dar a adăugat că “este nevoie de claritate din partea guvernelor” cu privire la astfel de aspecte.

Mike Hawes, directorul executiv al Societății producătorilor și comercianților de autovehicule (SMMT), a declarat că, din cauza întârzierii, consumatorii vor primi un mesaj “incredibil de confuz”.

“Preocuparea acum este dacă acest lucru îi determină pe consumatori să își amâne achiziția unei mașini electrice”, a declarat acesta la emisiunea Today.

Philip Nothard, director de analiză și strategie la Cox Automotive, a declarat că mulți constructori auto s-au angajat deja să creeze game hibride și exclusiv electrice înainte de 2030, astfel încât, indiferent de întârziere, consumatorii vor ajunge să se confrunte cu o “alegere limitată” de mașini noi pe benzină și diesel, care vor fi probabil mai scumpe decât mașinile mai ecologice.

Dar au existat îngrijorări cu privire la costul ridicat al multor vehicule electrice, precum și temeri că Marea Britanie nu își extinde infrastructura de încărcare suficient de repede.

În ultimele luni, industria auto și guvernul britanic au intensificat investițiile în mașinile cu emisii zero.

La începutul acestei luni, gigantul auto german BMW a anunțat că intenționează să investească sute de milioane de lire sterline pentru a-și pregăti fabrica Mini din Oxford pentru a construi o nouă generație de mașini electrice, în timp ce Tata, proprietarul Jaguar Land Rover, a confirmat în iulie că intenționează să construiască o fabrică de baterii de 4 miliarde de lire sterline în Somerset.

Proiectele au fost susținute cu subvenții guvernamentale. Surse din cadrul BMW au declarat că mutarea interdicției la 2035 nu ar schimba planurile sale și au infirmat rapoartele care sugerează că guvernul ar fi promis să mențină ținta 2030 ca o condiție pentru investițiile sale recente.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: