Șosele puțin mai sigure: CNAIR a montat parapete din beton între sensurile de mers pe 500 din cei 607 kilometri de drumuri cu 4 benzi/ Numărul persoanelor decedate a scăzut cu 35%

Parapete beton

Compania de Drumuri a montat parapete din beton între sensurile de mers pe aproximativ 500 din cei 607 kilometri de drumuri cu patru benzi din România, iar de anul viitor se va implementa un sistem de protecție la impact și în zona arborilor de pe marginea șoselelor, a anunțat la Parlament directorul Direcției de Siguranță a Circulației și Monitorizare Trafic în CNAIR.

Unele dintre investițiile pentru mai multă siguranță pe șosele sunt finanțate și prin PNRR/POT (peste 600 de milioane de euro), cele mai mari alocări sunt pentru lucrări de infrastructură precum pasaje, dar pe lângă acestea sunt incluse și achiziții de separatoare, parapete metalic sau semnalizare mai bună.

Cristian Andrei a explicat că montarea separatoarelor de sens din beton pe drumurile cu 4 benzi a dus la reducerea numărului de persoane decedate cu 35 %.

„De anul viitor veți vedea pe rețeaua de drumuri naționale un dispozitiv de protecție la pomi. Nu o să mai fie nevoie de defrișări pentru a asigura protecția șoferilor și a pasagerilor. În perioada 2017 -2020 am amplasat peste 400 de kilometri de parapet metalic și 150 atenuatori de impact pe Autostrăzi și pe Drumurile Naționale. Vom folosi finanțările din PNRR și POT pentru a crește achizițiile pentru siguranță rutieră. În privința drumurilor cu 4 benzi, din 2012 până în prezent am reușit să montăm aprox. 500 de kilometri de separatoare de sens din beton pe totalul de 607 kilometri. Acest tip de separator ne aduce o scădere a numărului persoanelor decedate pe aceste sectoare cu 35 % este o cifră foarte bună. Am redus aproape în totalitate accidentele frontale pe drumurile cu patru benzi. În plus, montarea separatoarelor nu a dus la creșterea vitezei de circulație”, a transmis Cristian Andrei.

Două dintre cele mai noi sisteme de siguranță rutieră pe care le implementează CNAIR sunt sistemul suedez 2+1 și parapetele pe rulouri. Datele europene arată un cost economic de aproape un milion de euro pentru o viață pierdută pe șosele.

Accidentele de circulație, 2% din PIB 

Strategia de Siguranță Rutieră prezintă și costurile sociale/financiare care rezultă din accidente: 2% din PIB, aproape un milion de euro (958.108 euro) persoană decedată, 152.495 euro/rănit grav. „În plan financiar, îndeplinirea obiectivelor din prezenta strategie va avea ca rezultat inclusiv reducerea costurilor sociale generate de accidentele rutiere, estimate în prezent la aproximativ 2% din PIB, având în vedere că aceste costuri depind de numărul de persoane decedate sau rănite”.

Costuri totale răniți grav5,675,164,707.62 RON€ 1,263,731,341.32
Costuri totale persoane decedate8,231,014,632.30 RON€ 1,832,861,564.34
Costuri totale accidente grave6,604,256,351.83 RON€ 1,470,619,121.72
Costuri totale accidente soldate                       cu persoane decedate8,370,495,558.42 RON€ 1,863,920,806.63

SURSA foto : CNAIR

Comentarii

  1. 35% probabil de pe acele sectoare de drum. Transpus in cele 2000 de decese anuale, procentul va fi ceva mai modest. O alta masura simpla ar mai fi corelarea orelor din trafic ale rutierei cu salariu. Asta i-ar scoate din culcuș.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.