Stellantis va lansa anul viitor Citroen e-C3, primul său model electric la preţuri apropiate de cel al mașinilor cu combustie internă

citroen e-C3 Sursa foto: citroen.in

Stellantis, al treilea producător auto mondial, va prezenta în octombrie primul său model electric la preţuri rezonabile fabricat în Europa. Este vorba de noul Citroen e-C3 care va concura cu modelele cu preţuri mai scăzute ale brandurilor din China pe piaţa europeană, transmite Reuters.

Vehiculele electrice (EV) sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajaţi de subvenţiile guvernamentale.

De exemplu, Franţa intenţionează să acorde subvenţii pentru vehiculele electrice fabricate în Europa, iar surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că aceste subvenţii ar urma să fie anunţate în octombrie, pentru maşinile care vor fi livrate în 2024.

Brandurile din China profită de nevoia unor modele electrice la preţuri rezonabile în Europa, ele fiind percepute ca o ameninţare pentru producătorii auto europeni.

Până acum, companiile chineze s-au concentrat pe modelele electrice mai mari, dar ar urma să aducă şi maşini mai mici şi mai ieftine în Europa, în încercarea lor de a-şi extinde prezenţa pe continent.

Pe piaţa franceză, cele mai accesibile modele electrice în prezent sunt Dacia Spring al Renault (produs în China) şi modelul electric Renault Twingo, care au un preţ de 21.000 euro şi, respectiv, 25.000 euro. Producţia Twingo va fi oprită anul viitor.

Noul e-C3, o maşină de oraş mai mare decât Dacia Spring şi Renault Twingo, va fi o completare oportună pe piaţă, deoarece va costa sub 25.000 euro, le-a spus jurnaliştilor directorul general al Citroen, Thierry Koskas.

Acesta a adăugat: “Astăzi nu există echivalent pe piaţă, maşina ar putea fi un bun candidat pentru programul de subvenţii guvernamentale”.

Construit pe arhitectura pentru maşini mici introdusă de Stellantis în India şi America Latină, vehiculul este asamblat în Slovacia şi va fi lansat la începutul lui 2024, a informat Koskas.

Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că bateria e-C3 va avea o autonomie de 300 km şi probabil va fi fabricată în China. În condiţiile în care bateria reprezintă o parte importantă din valoarea vehiculelor electrice, Stellantis speră să obţină o exceptare de la reglementări pentru a beneficia de subvenţiile din Franţa, susţin sursele.

Schema propusă este pentru vehiculele asamblate în Europa, pe motiv că în procesul de fabricaţie se produce mai puţin CO2. Faptul că o parte importantă din maşina Citroen va fi făcută în China pune sub semnul întrebării dacă modelul poate beneficia de subvenţii.

Reprezentanţii Stellantis nu au dorit să comenteze informaţia.

Sursa foto: citroen.in

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *