Studiu: Unul din zece români recunoaște că a condus după ce a consumat băuturi alcoolice / În România, ponderea deceselor în accidentele rutiere este la un nivel aproape dublu față de media Uniunii Europene

masina, accident, asigurare auto, service Sursa foto: Pixabay

Un șofer din zece se urcă băut la volan în România. Aceasta este una din concluziile studiului „Atitudini sociale privind riscul în trafic” realizat de Cult Market Research în parteneriat cu Ursus Breweries, Inspectoratul General al Poliţiei Române, prin Direcția Rutieră și Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității.

Același studiu mai arată că dintre șoferii care conduc sub influența alcoolului, doar 1% au precizat că nu au fost situații izolate. 3 din 10 respondenți au spus că au luat această decizie fiindcă aveau de parcurs o distanță mică, iar 26% simțeau că nu le-a fost afectată capacitatea de a conduce. 

Potrivit sondajului, 70% dintre șoferi consideră că cea mai gravă abatere care influențează negativ siguranța rutieră este consumul de băuturi alcoolice la volan.

În România, ponderea deceselor în accidentele rutiere este la un nivel aproape dublu față de media Uniunii Europene, iar acest rezultat este influențat și de comportamentul în trafic.

În același timp, un sfert dintre respondenți (cu 15% mai mulți decât în 2018) au spus că era o situație de urgență. De asemenea, 11% (în creștere cu 7% față de 2018) nu se așteptau să fie opriți și verificați de poliție, deși 43% dintre șoferi au declarat că au fost testați cel puțin o dată cu etilotestul în ultimii trei ani.

Ursus Breweries a dezvoltat, încă din anul 2011, aplicatia Zero la Mie, în parteneriat cu Poliția Rutieră Română și Institutul de Medicină Legală, și, în acest context, le reamintește șoferilor să o utilizeze. Aplicația a fost special creată pentru a contribui la estimarea momentului în care nivelul alcoolului din sânge revine la zero. Ea este disponibilă în App Store și Play Store și a fost deja descărcată de peste 50.000 de utilizatori.

Chestionarul utilizat în studiul „Atitudini sociale privind riscul în trafic 2022” este o variantă modificată şi completată a chestionarului SARTRE (Social Attitudes to Road Traffic Risk in Europe), aplicat până în prezent în mai multe state europene. Studiul a fost reluat, pe baza unui chestionar actualizat, în anii 2014, 2018 și 2022.

 

Sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *