Compania Tesla este anchetată de autoritățile norvegiene de reglementare în domeniul siguranței rutiere în legătură cu defecțiuni ale suspensiilor la mașinile sale, care ar putea duce la o rechemare în service, a declarat agenția pentru Reuters.
Inginerul principal Tor-Ove Satren, de la Administrația norvegiană a drumurilor publice (NPRA), a declarat că agenția a început să interogheze Tesla în septembrie 2022 și a cerut producătorului auto să evalueze plângerile consumatorilor cu privire la ruperea brațelor de control spate la vehiculele sale Model S și X.
Satren a declarat că agenția ar putea recomanda ca Tesla să recheme în service toate mașinile S și X pentru a înlocui brațele de control inferioare din spate dacă stabilește că acestea prezintă un “risc grav”.
Cu toate acestea, ar putea, de asemenea, să închidă examinarea fără nicio măsură dacă nu există nicio problemă de siguranță sau să decidă să prelungească investigația.
O decizie este așteptată până la Crăciun. Agenția are autoritatea de a ordona o rechemare în service dacă un producător auto refuză. Tesla nu a răspuns la o solicitare de comentarii.
Vestea anchetei NPRA, care nu a fost anunțată anterior, urmează unei investigații Reuters publicate miercuri, care a expus modul în care Tesla a dat vina pe șoferi pentru defecțiunile frecvente ale pieselor de suspensie și direcție despre care știa de mult timp că sunt defecte.
Confruntându-se cu costuri de garanție în creștere, Tesla a încercat să reducă cheltuielile cu reparațiile, în parte atribuind defecțiunile “abuzurilor șoferilor”, potrivit raportului, care s-a bazat pe mii de documente Tesla și pe interviuri cu foști angajați, inclusiv manageri de service și tehnicieni din Norvegia.
Revizuirea reglementărilor din Norvegia a fost provocată de peste 10 plângeri ale clienților adresate agenției în 2022 cu privire la piese de suspensie, cum ar fi brațul de control, care s-au rupt brusc.
Ancheta Reuters a constatat că defecțiunile brațului de control Tesla au fost o problemă constantă în Norvegia, una dintre cele mai mari piețe europene ale companiei.
Rapoartele către NPRA, obținute de Reuters printr-o cerere de documente publice, includ unul de la un client care a scris: “Brațul de control s-a rupt. Aceasta este o avarie pe care au primit-o MULTE alte Teslas. Pericol direct pentru trafic”.
Proprietarul a provocat autoritatea de reglementare să “intervină și să facă ceva”.
Un alt client a declarat agenției: “Sâmbătă, suspensia s-a rupt la Tesla Model S a noastră, doar noroc că nu s-a întâmplat niciun accident grav”.
Satren a declarat că agenția a primit plângeri de la consumatori care au spus că brațele de control de pe mașinile lor Teslas s-au rupt la scurt timp după ce au fost inspectate de un centru de service.
Un proprietar a declarat pentru Reuters că și-a adus Model S din 2017 pentru a fi verificat brațul de control dreapta spate în iunie 2022, deoarece brațul stânga spate se defectase în octombrie 2021. Un tehnician i-a spus că piesa era în regulă și că nu avea “daune de coroziune, nici fisuri”, potrivit facturilor pe care proprietarul le-a furnizat pentru Reuters.
Piesa s-a stricat două săptămâni mai târziu, a spus proprietarul.
De la intrarea în Norvegia în 2013, Tesla a dominat piața din această țară, care a adoptat cu entuziasm vehiculele electrice. Datele Federației Norvegiene a Drumurilor arată că 123.642 de mașini Tesla au fost înregistrate în Norvegia, iar aproape 120.000 se află încă pe șosele.
NPRA a solicitat inițial o întâlnire cu oficialii Tesla în septembrie 2022, după ce a primit plângerile clienților. Agenția a avut o întâlnire finală cu Tesla în această lună, potrivit Satren.
În cazul în care agenția recomandă sau ordonă o rechemare, aceasta ar putea, de asemenea, să raporteze problema la Safety Gate al Uniunii Europene, o bază de date cunoscută anterior sub numele de RAPEX, care acționează ca un sistem de alertă rapidă pentru produsele nealimentare potențial periculoase. Acest lucru ar alerta proprietarii Tesla și statele membre ale UE cu privire la potențialul de defecțiuni ale suspensiei, a spus Satren.
Tesla a modificat recent brațul de control posterior inferior, a spus Satren.
“Cu toate acestea, există o mulțime de mașini cu aceste probleme pe șosea”, a spus el.