Luptă juridică între Elon Musk şi un start-up spaniol pentru marca Tuio

elon musk, spacex, tesla, miliardar american, twitter, retea de socializare Sursa foto: OLIVIER DOULIERY / AFP

Miliardarul american Elon Musk, proprietar al reţelei de socializare Twitter, a început o bătălie juridică împotriva micului start-up spaniol Tuio, care se ocupă cu asigurarea locuinţelor pe Internet, relatează agenţia EFE.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Acesta consideră că înregistrarea comercială a mărcii spaniole cu acest nume generează confuzie cu “tuit”, versiunea spaniolă a termenului englez “tweet” (mesaje publicate pe Twitter).

Conflictul a fost declanşat la Oficiul de Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene (EUIPO), cu sediul în Alicante (estul Spaniei).

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Pe 6 iulie 2022, responsabilii Tuio au formulat o solicitare pentru a-şi rezerva utilizarea acestei denumiri în sectorul asigurărilor şi al platformelor tehnologice în cadrul pieţei formate de cele 27 de state membre ale UE.

Pe 28 octombrie, Twitter Inc a înaintat un recurs, considerând că posibila marcă Tuio se aseamănă foarte mult celei deja protejate “tuit” şi că ar putea produce confuzie clienţilor.

Însă, din partea asiguratorului digital spaniol, cu sediul la Madrid, s-a argumentat în faţa EUIPO că cele două mărci sunt distincte şi că este un “nonsens” presupunerea că ar putea fi confundate, mai ales că funcţionează în segmente economice diferite.

Tuio a început să vândă asigurări în octombrie 2021 şi în prezent are circa 10.000 de clienţi în toată Spania.

Codirectorul executiv al Tuio, Juan Francisco Garcia Fernandez, a explicat, pentru EFE, că se negociază cu avocaţii Twitter pentru a se încerca evitarea ajungerii la tribunal şi că, în acest sens, compania s-a oferit să limiteze la domeniul asigurărilor protecţia mărcii în cadrul platformelor tehnologice.

Deja a avut loc o primă “apropiere” şi cele două părţi au solicitat EUIPO o extindere a termenului pentru a analiza motivaţiile şi a ajunge la un posibil acord, care ar trebui să se producă înainte de noiembrie 2024.

Fondatorii Tuio consideră curios faptul că gigantul tehnologic american “s-a fixat pe ei”, în condiţiile în care marca lor împarte cu “tuit” doar rădăcina cuvântului şi au încredere într-o “rezolvare amiabilă”.