Livrările globale de smartphone-uri au scăzut în trimestrul patru al anului 2022, deși aceasta prinde sărbătorile de iarnă, perioadă de vârf pentru cumpărături

xiaomi, smartphone Sursa foto: Pixabay

Livrările globale de smartphone-uri au scăzut în trimestrul patru al anului 2022, de obicei o perioadă de cumpărături mari pentru sărbători, din cauza slăbiciunii macroeconomice şi a cererii slabe a consumatorilor, potrivit companiei de cercetare a pieţei IDC, citată de CNBC, potrivit News.ro.

Firmele de electronice au livrat 300,3 milioane de smartphone-uri în trimestrul octombrie-decembrie, o scădere de 18,3% de la an la an, a afirmat IDC într-un raport.

Declinul marchează cea mai mare scădere consemnată vreodată într-un singur trimestru.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Un total de 1,21 miliarde de smartphone-uri au fost livrate în 2022, ceea ce reprezintă cel mai scăzut total anual al livrărilor consemnat din 2013, ”din cauza reducerii semnificative a cererii consumatorilor, a inflaţiei şi a incertitudinilor economice”, a spus IDC.

”Nu am văzut niciodată ca livrările din trimestrul sărbătorilor să fie mai mici decât în trimestrul precedent. Cu toate acestea, cererea slăbită şi stocul ridicat au determinat vânzătorii să reducă drastic livrările”, a declarat Nabila Popal, director de cercetare la IDC.

Livrările reprezintă dispozitivele pe care companiile precum Apple şi Samsung le trimit comercianţilor cu amănuntul şi operatorilor de telefonie mobilă. Ele nu sunt egale cu vânzările, dar oferă o indicaţie a cererii.

IDC a spus că ”încheierea dificilă a anului pune în pericol serios recuperarea de 2,8% preconizată pentru 2023, cu un risc mare de scădere pentru prognoză”.

Apple şi-a menţinut poziţia de cel mai mare producător de smartphone-uri din lume. Gigantul tehnologic din SUA a livrat 72,3 milioane de iPhone-uri în trimestrul patru, în scădere cu 14,9% faţă de anul precedent, a spus IDC. Apple deţinea o cotă de piaţă de 24,1% la sfârşitul anului trecut.

Scăderea a venit deşi Apple şi-a lansat cele mai recente modele – seria iPhone 14 – înainte de trimestrul crucial de sărbători.

Apple s-a confruntat cu o serie de probleme legate de lanţul de aprovizionare în trimestrul încheiat în decembrie, după ce cea mai mare fabrică de iPhone-uri din lume, din Zhengzhou, China, a fost lovită de un focar de Covid şi de proteste ale lucrătorilor.

Samsung, al doilea cel mai mare producător de smartphone-uri, a înregistrat o scădere a livrărilor cu 15,6%, de la an la an, până la 58,2 milioane de unităţi.

Samsung nu a lansat un nou smartphone emblematic în trimestrul patru, dar organizează un eveniment pe 1 februarie la care probabil îşi va prezenta noul dispozitiv.

Producătorul chinez de electronice Xiaomi, care a ajuns pe locul al treilea, a livrat 33,2 milioane de unităţi în trimestrul patru al anului, în scădere cu 26,3% faţă de anul precedent.

Acesta a fost cel mai mare declin dintre primii cinci mari producători de smartphone-uri, care includ şi producătorii chinezi de smartphone-uri Oppo şi Vivo.

După un declin de peste 11% în 2022, anul 2023 este un an de prudenţă, deoarece vânzătorii îşi vor regândi portofoliul de dispozitive, în timp ce canalele de vânzare se vor gândi de două ori înainte de a-şi asuma un inventar în exces”, a declarat Anthony Scarsella, director de cercetare la IDC.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: