Unilever va continua să majoreze preţurile produselor, pentru a compensa creșterea costurilor. Acestea vor încetini în a doua jumătate a anului

unilever foto Foto: Unilever, Facebook

Unilever va continua să majoreze preţurile detergenţilor, săpunurilor şi alimentelor sale ambalate, pentru a compensa creşterea costurilor şi va încetini aceste creşteri în a doua jumătate a anului 2023, transmite CNBC, citat de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Compania cu sediul la Londra, care fabrică produse precum detergentul lichid pentru vase Fairy, săpunurile Dove, îngheţata Marmite şi Ben & Jerry’s, se aşteaptă ca inflaţia costurilor să continue în 2023, prognozând o inflaţie materială netă în prima jumătate a anului de aproximativ 1,5 miliarde. euro (1,6 miliarde de dolari).

Industria mărfurilor ambalate a crescut preţurile în ultimul an pentru a face faţă costurilor crescânde pentru orice, de la cacao şi ulei de floarea soarelui până la grâu.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Industria avea deja probleme din cauza blocării lanţului de aprovizionare din era Covid şi cu cheltuielile cu materiile prime, atunci când Rusia a invadat Ucraina, crescând şi mai mult preţurile energiei şi altor mărfuri.

Directorul general Alan Jope a declarat că 2022 a fost un ”an bun”, cu cea mai rapidă creştere din mai bine de un deceniu şi o performanţă puternică a mărcilor sale mari.

Cu privire la creşterile de preţ în 2023, el a spus: ”Suntem foarte conştienţi că consumatorul este strâns şi, pentru a rămâne competitivi, dorim să minimizăm valoarea preţurilor. Aş caracteriza situaţia în care ne aflăm acum ca fiind trecută de nivelul maxim al inflaţiei, dar nu la preţuri de vârf… vor exista încă câteva creşteri modeste de preţuri noi.”

Dar el a adăugat că compania nu a avut vizibilitate clară în a doua jumătate a anului.

”Când vine vorba de acoperirea inflaţiei pe care am văzut-o, în prezent acoperim cu preţurile doar aproximativ 75% din inflaţia totală. Trebuie să depăşească 100% pentru a ne repara marja brută”, a declarat şeful financiar Graeme Pitkethly.

Vânzările de bază ale Unilever au crescut cu 9,2% în trimestrul al patrulea, depăşind estimarea analiştilor furnizată de companie, privind o creştere de 8,2%.

Marja operaţională de bază a scăzut cu 2,3 puncte procentuale, la 16,1%, şi este de aşteptat să rămână la aproximativ 16% în prima jumătate a anului.