Unilever va continua să majoreze preţurile detergenţilor, săpunurilor şi alimentelor sale ambalate, pentru a compensa creşterea costurilor şi va încetini aceste creşteri în a doua jumătate a anului 2023, transmite CNBC, citat de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Compania cu sediul la Londra, care fabrică produse precum detergentul lichid pentru vase Fairy, săpunurile Dove, îngheţata Marmite şi Ben & Jerry’s, se aşteaptă ca inflaţia costurilor să continue în 2023, prognozând o inflaţie materială netă în prima jumătate a anului de aproximativ 1,5 miliarde. euro (1,6 miliarde de dolari).

Industria mărfurilor ambalate a crescut preţurile în ultimul an pentru a face faţă costurilor crescânde pentru orice, de la cacao şi ulei de floarea soarelui până la grâu.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Industria avea deja probleme din cauza blocării lanţului de aprovizionare din era Covid şi cu cheltuielile cu materiile prime, atunci când Rusia a invadat Ucraina, crescând şi mai mult preţurile energiei şi altor mărfuri.

Directorul general Alan Jope a declarat că 2022 a fost un ”an bun”, cu cea mai rapidă creştere din mai bine de un deceniu şi o performanţă puternică a mărcilor sale mari.

Cu privire la creşterile de preţ în 2023, el a spus: ”Suntem foarte conştienţi că consumatorul este strâns şi, pentru a rămâne competitivi, dorim să minimizăm valoarea preţurilor. Aş caracteriza situaţia în care ne aflăm acum ca fiind trecută de nivelul maxim al inflaţiei, dar nu la preţuri de vârf… vor exista încă câteva creşteri modeste de preţuri noi.”

Dar el a adăugat că compania nu a avut vizibilitate clară în a doua jumătate a anului.

”Când vine vorba de acoperirea inflaţiei pe care am văzut-o, în prezent acoperim cu preţurile doar aproximativ 75% din inflaţia totală. Trebuie să depăşească 100% pentru a ne repara marja brută”, a declarat şeful financiar Graeme Pitkethly.

Vânzările de bază ale Unilever au crescut cu 9,2% în trimestrul al patrulea, depăşind estimarea analiştilor furnizată de companie, privind o creştere de 8,2%.

Marja operaţională de bază a scăzut cu 2,3 puncte procentuale, la 16,1%, şi este de aşteptat să rămână la aproximativ 16% în prima jumătate a anului.