Ford Motor, producătorul sud-coreean de baterii LG Energy Solution (LGES) şi conglomeratul turc Koc Holding au semnat un acord cu caracter neobligatoriu pentru înfiinţarea unei societăţi mixte, prin care va fi creată în Turcia una din cele mai mari facilităţi de celule de baterii destinate vehiculelor electrice din Europa, transmit Reuters şi Yonhap.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Acordul vine la două săptămâni după ce producătorul sud-coreean de vehicule electrice SK On, o divizie a SK Innovation Co Ltd, s-a retras din societatea mixtă în care ar fi trebui să fie partener, conform unui acord convenit anul trecut.

Surse din industrie au speculat că SK On, care înregistrează pierderi, a decis să renunţe la societatea mixtă din cauza costurilor în creştere, iar LG Energy Solution va fi probabil noul partener. LG Energy Solution a confirmat că a demarat discuţii cu Ford şi Koc.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Prin memorandumul de înţelegere cele trei companii se angajează să construiască o facilitate unde vor fi produse celule de baterii pentru vehiculele electrice în Baskent, un oraş de lângă capitala Ankara, a informat LGES într-un comunicat.

Fabrica, care ar urma să înceapă operaţiunile comerciale în 2026, va avea iniţial o capacitate de producţie de 25 gigawati/oră (GWh), înainte ca producţia sa anuală să fie extinsă la 45 GWh.

Bateriile vor fi livrate vehiculelor comerciale ale Ford, în principal versiunea electrică a furgonetei Transit. Ford şi Koc au deja o societate mixtă în Turcia, unde sunt produse anual 450.000 vehiculele comerciale, majoritatea fiind vândute în Europa.

LG Energy Solution, al doilea producător global de baterii, are o capacitate de producţie pe plan mondial de 200 GWh pe an, cu operaţiuni în şase ţări. La finalul anului trecut, avea comenzi restante de 294,8 miliarde de dolari.

Koc Holding este partener al Ford din 1959. Producţia sa de vehicule este responsabilă pentru 45% din producţia internă de vehicule a Turciei şi pentru 41% din exporturi.

Săptămâna trecută, Ford anunţa că intenţionează să investească 3,5 miliarde de dolari în vederea construirii unei fabrici de baterii pentru vehiculele electrice (EV), împreună cu grupul chinez CATL. Planul Ford de a construi o uzină lângă Marshall, Michigan, se bazează pe ideea că un cost mai redus şi o reîncărcare mai rapidă vor atrage mulţi clienţi, inclusiv cumpărători de flote comerciale, pentru a accepta limitările bateriilor LFP (litiu-fier-fosfat). CATL va avea licenţa pentru tehnologia prin care Ford va produce bateriile LFP în Michigan şi va acorda producătorului auto american asistenţă tehnică, a informat Ford.