Adunarea Naţională le-a interzis joi influencerilor – în cadrul examinării unui proiect de lege privind încadrarea acestora în Franţa – să facă publicitate criptomonedelor, iar numai titularii unui agrement de prestatori de servicii în active digitale (PSAN) emis de către Autoritatea Pieţelor Financiare (AMF) vor mai putea recurge la influenceri pentru promovare, relatează Le Figaro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Niciun astfel de agrement nu a fost emis, până în prezent, în Franţa.

Mai multe dosare au fost depuse în ultimele luni, însă nicio întreprindere nu a primit acest preţios statut.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

”Franţa va fi singura ţară din lume în care nu se va putea comunica despre criptomonede. Majoritatea creatorilor de conţinut sunt pe cale să se uite unde să plece”, subliniază Owen Simonin, mai cunoscut drept ”Hasheur”, care reuneşte cea mai importantă comunitatea cripto francofonă.

Acest ecosistem spera, în ultimele luni, să-i convingă pe raportorii textului, Stéphane Vojetta (Renaissance) şi Arthur Delaporte (Partidul Socialist), să relaxeze această interdicţie.

Asociaţia Dezvoltării Activelor Digitale (ADAN) cerea ca întreprinderile care dispun de înregistrarea PSAN la AMF – aproximativ 20 de actori, inclusiv francezii de la Coinhouse şi gigantul Binance – să fie autorizaţi să comunice prin creatori de conţinut.

Însă fără rezultat.

Unele dintre vedetele sectorului îşi exprimă îngrijorarea faţă de reducerea la tăcere a influencerilor cripto, unde cei mai buni popularizatori se amestecă cu cei mai fini escroci.

”Este stigmatizant pentru întreprinderile din sfera cripto. Aceste canale de comunicare vor fi interzise, în pofidfa faptului că sunt importante în pedagogie”, îşi exprimă regretul preşedinta ADAN Faustine Fleuret, din care fac parte profesionişti în cripto-active şi tehnologii blockchain.

Înaintea unei adoptări definitive, proiectul de lege al încadrării activităţii influenţatorilor în Franţa urmează să fie examinat în Senat şi să se întoarcă în Adunarea Naţională.