Vânzările cu amănuntul din Italia au scăzut în februarie atât în valoare, cât și în volum față de luna precedentă, a anunțat miercuri institutul de statistică ISTAT, în condițiile în care familiile au redus achizițiile de alimente, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Valoarea vânzărilor a scăzut cu 0,1% în februarie, după o creștere lunară de 1,7% în ianuarie, în timp ce volumul a scăzut cu 0,9%, au arătat datele.

Determinând încetinirea generală, vânzările de alimente au scăzut în februarie cu 0,3% în valoare și cu 1,8% în volum față de luna precedentă.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

“Scăderea lunară din februarie s-a extins, pentru prima dată în ultimele cinci luni, și la valoarea vânzărilor de alimente”, a precizat ISTAT într-o notă.

În termeni neajustați de la un an la altul, vânzările cu amănuntul au crescut cu 5,8% în valoare în februarie, menținând tendința recentă de creștere a valorii și de scădere a volumului față de anul precedent, a adăugat ISTAT.

În termeni de volum, vânzările au scăzut cu 3,5%.

“Familiile continuă să cheltuiască din ce în ce mai mult pentru a cumpăra din ce în ce mai puțin, iar un exemplu clar în acest sens îl reprezintă vânzările de produse alimentare”, a declarat Carlo Rienzi, președinte al organismului pentru drepturile consumatorilor Codacons.

Prețurile de consum au crescut cu 9,8% în februarie față de anul precedent, pe baza indicelui armonizat la nivelul UE (IAPC) al Italiei.