Vânzările cu amănuntul din Italia au scăzut în februarie, pe fondul reducerii vânzărilor de alimente, prima dată în ultimele 5 luni

supermarket, magazin, mâncare, alimente sursa foto: Pixabay.com

Vânzările cu amănuntul din Italia au scăzut în februarie atât în valoare, cât și în volum față de luna precedentă, a anunțat miercuri institutul de statistică ISTAT, în condițiile în care familiile au redus achizițiile de alimente, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Valoarea vânzărilor a scăzut cu 0,1% în februarie, după o creștere lunară de 1,7% în ianuarie, în timp ce volumul a scăzut cu 0,9%, au arătat datele.

Determinând încetinirea generală, vânzările de alimente au scăzut în februarie cu 0,3% în valoare și cu 1,8% în volum față de luna precedentă.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

“Scăderea lunară din februarie s-a extins, pentru prima dată în ultimele cinci luni, și la valoarea vânzărilor de alimente”, a precizat ISTAT într-o notă.

În termeni neajustați de la un an la altul, vânzările cu amănuntul au crescut cu 5,8% în valoare în februarie, menținând tendința recentă de creștere a valorii și de scădere a volumului față de anul precedent, a adăugat ISTAT.

În termeni de volum, vânzările au scăzut cu 3,5%.

“Familiile continuă să cheltuiască din ce în ce mai mult pentru a cumpăra din ce în ce mai puțin, iar un exemplu clar în acest sens îl reprezintă vânzările de produse alimentare”, a declarat Carlo Rienzi, președinte al organismului pentru drepturile consumatorilor Codacons.

Prețurile de consum au crescut cu 9,8% în februarie față de anul precedent, pe baza indicelui armonizat la nivelul UE (IAPC) al Italiei.