Vânzările cu amănuntul din Italia au scăzut în februarie, pe fondul reducerii vânzărilor de alimente, prima dată în ultimele 5 luni

supermarket, magazin, mâncare, alimente sursa foto: Pixabay.com

Vânzările cu amănuntul din Italia au scăzut în februarie atât în valoare, cât și în volum față de luna precedentă, a anunțat miercuri institutul de statistică ISTAT, în condițiile în care familiile au redus achizițiile de alimente, scrie Reuters.

Valoarea vânzărilor a scăzut cu 0,1% în februarie, după o creștere lunară de 1,7% în ianuarie, în timp ce volumul a scăzut cu 0,9%, au arătat datele.

Determinând încetinirea generală, vânzările de alimente au scăzut în februarie cu 0,3% în valoare și cu 1,8% în volum față de luna precedentă.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

“Scăderea lunară din februarie s-a extins, pentru prima dată în ultimele cinci luni, și la valoarea vânzărilor de alimente”, a precizat ISTAT într-o notă.

În termeni neajustați de la un an la altul, vânzările cu amănuntul au crescut cu 5,8% în valoare în februarie, menținând tendința recentă de creștere a valorii și de scădere a volumului față de anul precedent, a adăugat ISTAT.

În termeni de volum, vânzările au scăzut cu 3,5%.

“Familiile continuă să cheltuiască din ce în ce mai mult pentru a cumpăra din ce în ce mai puțin, iar un exemplu clar în acest sens îl reprezintă vânzările de produse alimentare”, a declarat Carlo Rienzi, președinte al organismului pentru drepturile consumatorilor Codacons.

Prețurile de consum au crescut cu 9,8% în februarie față de anul precedent, pe baza indicelui armonizat la nivelul UE (IAPC) al Italiei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: