Vânzările cu amănuntul din Italia au scăzut în februarie, pe fondul reducerii vânzărilor de alimente, prima dată în ultimele 5 luni

supermarket, magazin, mâncare, alimente sursa foto: Pixabay.com

Vânzările cu amănuntul din Italia au scăzut în februarie atât în valoare, cât și în volum față de luna precedentă, a anunțat miercuri institutul de statistică ISTAT, în condițiile în care familiile au redus achizițiile de alimente, scrie Reuters.

Valoarea vânzărilor a scăzut cu 0,1% în februarie, după o creștere lunară de 1,7% în ianuarie, în timp ce volumul a scăzut cu 0,9%, au arătat datele.

Determinând încetinirea generală, vânzările de alimente au scăzut în februarie cu 0,3% în valoare și cu 1,8% în volum față de luna precedentă.

“Scăderea lunară din februarie s-a extins, pentru prima dată în ultimele cinci luni, și la valoarea vânzărilor de alimente”, a precizat ISTAT într-o notă.

În termeni neajustați de la un an la altul, vânzările cu amănuntul au crescut cu 5,8% în valoare în februarie, menținând tendința recentă de creștere a valorii și de scădere a volumului față de anul precedent, a adăugat ISTAT.

În termeni de volum, vânzările au scăzut cu 3,5%.

“Familiile continuă să cheltuiască din ce în ce mai mult pentru a cumpăra din ce în ce mai puțin, iar un exemplu clar în acest sens îl reprezintă vânzările de produse alimentare”, a declarat Carlo Rienzi, președinte al organismului pentru drepturile consumatorilor Codacons.

Prețurile de consum au crescut cu 9,8% în februarie față de anul precedent, pe baza indicelui armonizat la nivelul UE (IAPC) al Italiei.

sursa foto: Pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *