Ford oprește producerea modelului Fiesta în Germania, după aproape cinci decenii

ford fiesta Sursa foto: Ford

Ultimele maşini Ford Fiesta vor ieşi vineri de pe liniile de asamblare ale fabricii din Koln, Germania, producţia acestui model urmând să se încheie după 47 de ani, transmite DPA, potrivit Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Din 1976, aproximativ 20 de milioane de Fiesta au fost produse pe plan global, jumătate în Germania – iniţial la uzina din Saarlouis, lângă graniţa cu Franţa, apoi timp de decenii la Koln.

Ford s-a angajat ca până în 2035 să vândă în Europa exclusiv automobile electrice, iar până în 2024 ar urma să fie lansate trei noi automobile electrice şi patru noi vehicule comerciale electrice pe piaţa europeană.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

“Povestea de succes a Fiesta este departe de final”, anunţa producătorul auto american în 2016, cu ocazia celei de-a 40-a aniversări. Cu toate acestea, acum a sosit timpul.

“Acesta este un eveniment decisiv pentru Ford. Vechiul Ford pleacă din Europa şi noul Ford electric soseşte”, susţine expertul Ferdinand Dudenhoffer.

În prezent, Ford investeşte aproape două miliarde de euro la fabrica din Koln, care se va axa pe producţia de noi modele electrice, primul urmând să fie lansat la finalul anului. Complexul industrial de la Koln este una din cele mai mari fabrici auto din Europa.

Ford Fiesta a fost în mod special popular în sudul Europei, în ţări ca Italia şi Grecia. Vânzările Fiesta au atins un nivel ridicat la începutul anilor ’90, apoi gradual au scăzut.

Ford vrea să îşi reducă operaţiunile din Europa prin eliminarea mai multor mii de locuri de muncă, în timp ce în paralel investeşte miliarde de euro pentru trecerea la vehiculele electrice.

Gama extinsă de modele de autovehicule de pasageri a celor de la Ford, care ar urma să producă doar vehicule electrice abia de la finele acestui deceniu, suferă de mai mulţi ani de o profitabilitate redusă spre deosebire de divizia care produce vehicule comerciale şi are rezultate bune.