Autostrada Moldovei: Contestațiile Tekfen și Nurol pentru lotul 3 Pietroasele – Buzău vor fi judecate la Curtea de Apel București pe 21 și 22 septembrie

Ploiești -Buzău

Curtea de Apel București (CAB) va judeca pe 21 și 22 septembrie contestațiile pe care le-au depus Tekfen și Nurol la licitația pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei (A7). Dintre cele 13 loturi ale Autostrăzii Ploiești – Pașcani, tronsonul Pietroasele – Buzău (lotul 3) este singurul rămas fără contract semnat, la peste doi ani de la lansarea procedurii de achiziție. Chiar dacă are doar 14 kilometri, calendarul PNRR stabilește finalizarea lucrărilor cel mai târziu în vara 2026, deci în cel mai bun caz lucrările efective ar putea începe în primăvara anului viitor doar dacă dacă în această toamnă se va semna contractul. În plus, fără lotul 3 nu se poate asigura legătura între primele două loturi (Pizzarotti – Retter și Trace – Coni) care ar urma să fie date în trafic la sfârșitul anului 2024 și următoarele 10 loturi pe care lucrează UMB.

Pe 21 septembrie pe masa judecătorilor Curții de Apel București ajunge contestația Tekfen depusă împotriva CNAIR și Nurol, iar pe 22 septembrie contestația Nurol împotriva CNAIR și Tekfen. Contestațiile au fost depuse după ce la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a fost admisă parțial contestația Nurol. Este al treilea câștigător anunțat de CNAIR și invalidat în instanță în 2 ani.

Pentru lotul 3, Pietroasele – Buzău, în martie 2022, CNAIR a desemnat câștigătoare Asocierea Drum Asfalt – Ilgaz (Turcia) – OPR Asfalt – Trameco, dar românii de la Danlin și turcii de la Nurol și Tekfen au depus contestații admise la CNSC și CAB. Ulterior, în octombrie Constructorul turc Nurol care lucrează pe Autostrada Transilvania a fost desemnat, după reevaluare, câștigător al lotului 3 Pietroasele – Buzău.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

În aprilie, șeful CNAIR, Cristian Pistol considera situația de pe Lotul 3 „o nebunie”. „Pe lotul 3 din păcate avem o epopee, avem mai multe decizii de la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), de la Curtea de Apel București, în momentul de față am depășit o contestație a unei solicitări de clarificări a comisiei de evaluare… am ajuns într-o nebunie. E o contestație care a fost respinsă de CNSC, iar acum Comisia de Reevaluare evaluează ofertele ținând cont de toate deciziile date de CNSC și de Curtea de Apel anterioare. Nu pot să vă spun că e vorba despre un constructor turc sau unul român, dacă vom avea în continuare contestații nu pot spune când semnăm contractul. În momentul de față ne putem încadra în termenele prevăzute în PNRR (n.r august 2026)”, afirma Cristian Pistol.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. O solutie logica ar fi sa faca o asociere fortata de catre Cnair. Sa faca Nurol si Tekfen, bani impartiti 50% / 50% si sa faca la termen. Ambele firme sunt din Turcia, probabil ar lucra bine impreuna.
    Ne vedem ce va intampla.

  2. De ce mai judeca pe 21, 22 pensiile speciale?
    Timpul a expirat pentru Romania, statul care-i plateste si le livrează si speciale!
    Programul PNRR nu finanțează la infinit autostrazi in Romania!
    A7 poate sa mai astepte sa judece specialii o situație cu doua firme obscure din Turcia.
    Minunat tovarași!
    Judecati si amanati,
    A7 nu se poate face la timp!
    Poate dupa 2030.

  3. Ce caută turcaleții ăștia la autostrăzi? Afară cu ei. Oricum, dacă câștigă un contract ceva, îl realizează tot cu muncitori români. Că doar nu vine oastea lui Suleiman de peste Bosfor să ajute. Ei, doar semnează și umflă paralele. De aia zic că OUT la Turcăria lor, acolo.

    • De fapt, să știi că Nurol are destui muncitori turci și destule utilaje aduse din Turcia. La noi e criză de forță de muncă și penurie de utilaje, la câte autostrăzi încercăm să facem in același timp. E foarte bine dacă pot veni și pot activa după regulile europene. Nurol deja arată bine. De Tefken nu știm prea multe. Apropo, să treci Bosforul și Dardanelele e fiarte ușor acum, constructorii turci au făcut niște poduri fiarte faine peste ele.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.