Bucureștiul se află pe locul 4 în topul celor mai congestionate orașe din lume, potrivit raportului „The Fast, the slow and the congested: Urban transportation in rich and poor countries”, realizat de economiștii de la Biroul Național de Cercetare Economică (NBER).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Pe primele locuri se află Bogotá, Columbia, Krasnodar, Rusia, și Ulaanbaatar, Mongolia.

În ceea ce privește cele mai puțin congestionate orașe din lume, pe prima poziție se află Nazaret, Israel, Dire Dawa, Etiopia, și Songea, Tanzania.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

În topul trei cele mai rapide orașe din lume se află Flint, Greensboro și Wichita din SUA.

NBER a analizat peste 1.200 de orașe mari din 152 de țări. Au fost luate în calcule viteza de deplasare în mediul urban și congestionarea traficului. 

Potrivit raportului, în țările bogate, deplasările urbane sunt cu aproximativ 50% mai rapide decât în țările sărace. Pentru a investiga legătura dintre dezvoltarea economică și mobilitate, economiștii au dezvoltat un model urban, infrastructură rutieră și suprafață de teren. 

Economiștii constată că în țările mai bogate deplasarea este mai rapidă, în principal pentru că orașele lor au mai multe drumuri principale și suprafețe de teren mai mari. Aceste efecte acționează prin creșterea vitezei necongestionate, nu prin reducerea congestiei.