Cum arată bugetul Companiei de Investiții Rutiere care va prelua de la CNAIR Autostrada Unirii (A8) și A 3 Ploiești-Brașov : 200 de angajați cu un venit mediu lunar de 12426 lei/Directorul CNIR, Cătălin Urtoi ar putea candida pentru mandat de 4 ani

Catalin Urtoi Sursa foto: Facebook/Catalin Urtoi

Compania Națională de Investiții Rutiere, compania care va prelua de la CNAIR proiectele majore de investiții va avea un buget de 18 milioane lei, 200 de angajați până la finalul anului și un venit mediu lunar de 12426 lei/salariat. Potrivit Legii, CNIR (Ordonanța de înființare este încă din 2016 Guvernul Cioloș) încasează de la Compania de Drumuri (CNAIR) 15 % din valoarea taxei de drum (rovinietă). Operaționalizarea CNIR și numirea unor manageri profesioniști face parte din obligațiile asumate în PNRR. Până acum, directorii CFR Infrastructură, CNAIR și Metrorex au candidat și au câștigat concursurile pentru mandate de 4 ani. Potrivit declarațiilor publice, conducerea CNIR vrea să preia de la CNAIR proiecte precum Autostrada Unirii (A8) și Autostrada Ploiești-Brașov.

Conducerea executivă a CNIR este asigurată, interimar de inginerul Cătălin Urtoi, activist civic din Iași, fost consilier personal al miniștilor Lucian Bode și Sorin Grindeanu, administrator CNIR, iar în consiliul de administrație este inginerul Sorin Bota, fost secretar de stat PSD în Ministerul Transporturilor. Într-o emisiune la B 1 TV, întrebat despre candidatura pentru mandat de 4 ani, Cătălin Urtoi a evitat un răspuns concret, dar nu a negat posibilitatea de a-și depune dosarul.

Potrivit Proiectului de Buget pe care l-a analizat Economedia, Compania Națională de Investiții Rutiere estimează un Buget de 18 milioane lei, 200 de angajați până la sfârșitul anului și un venit mediu lunar de 12426 lei/salariat. Spre comparație Bugetul CNAIR menșionează un venit mediu lunar de 8999 lei.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

,,Veniturile totale în valoare de 18.040,74 mii lei, în structură, cuprind  veniturile din exploatare în valoare de 16.554,30 mii lei, care dețin o pondere 91,76% în veniturile totale și veniturile financiare în valoare de 1.486,44 mii lei care  dețin o  pondere  de  8,24%  în veniturile totale.Veniturile din exploatare în valoare de 16.554,30 mii lei, au fost estimate pentru anul 2023  având în vedere veniturile proprii din rovinetă și numărul de personal care va fi angajat în perioada septembrie –  decembrie 2023. C.N.I.R. încasează lunar de la C.N.A.I.R. un procent de maximum 15% din valoarea rezultată din diferenţa dintre veniturile din tariful de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România înregistrate de C.N.A.I.R. în luna precedentă, lunar” -Proiect Buget CNIR.

Statutul CNIR a fost publicat în Monitorul Oficial în august 2021 și prevede o schemă de personal cu până la 400 de posturi (detalii aici), precum și finanțare parțială din rovinietă (taxă de drum). În prezent, CNIR funcționează cu un Consiliu de Administrație (mandat de 4 ani) și cu o conducere executivă interimară.

,,Le mulțumesc colegilor din CA CNIR care m-au susținut, specialiștilor de la CNAIR care fac parte din echipă, Directorului General CNAIR Cristian Pistol și nu în ultimul rând Ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu ! Această companie, după operationalizare va prelua etapizat în următorii trei ani toate proiectele de autostrăzi și drumuri expres ce vor fi construite în România în următorii ani, conform legii! În acest moment mai avem foarte puțin până la operationalizare, lucru care nu s-a întâmplat în perioada 2016-2022 !” a transmis directorul general interimar, Cătălin Urtoi. Directorul general și directorul financiar cu mandate de 4 ani urmează să fie angajați/selectați prin concurs, după modelul CNAIR (conform PNRR).

Doi foști directori generali ai Companiei de Drumuri, Mariana Ioniță și Ștefan Ioniță, un secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Adrian Foghiș (susținut de PNL), un fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor și vicepreședinte al Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaților, Marius Sorin Bota și Cătălin Urtoi, consilierul onorific al ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, sunt noii administratori cu mandat de patru ani care au fost selectați pentru Consiliul de Administrație al Companiei Naționale pentru Investiții Rutiere (CNIR).

Mariana Ioniță, de profesie inginer constructor, a fost director general CNAIR, numită în mandatul Lucian Bode, a condus CNAIR în mandatul lui Cătălin Drulă, dar a fost înlocuită imediat după ieșirea USR din Guvern (mandatul interimar Dan Vîlceanu) cu Cristian Pistol, în acel moment consiler pentru infrastructură al premierului Florin Cîțu și director implementare autostrăzi. Mariana Ioniță este secretar general al Ministerului Transporturilor. Mariana Ioniță are o bogată experiență în administrația publică, a fost detașată la Bruxelles și este o susținătoare pentru dezvoltarea infrastructurii de transport în Moldova.

Ștefan Ioniță, inginer CFDP (Căi Ferate Drumuri și Poduri), a fost Director General CNAIR și actual director CESTRIN, a condus Compania de Drumuri în primul mandat al lui Răzvan Cuc (PSD). În mandatul lui Ștefan Ioniță a fost semnat contractul pentru Podul de la Brăila, contract întârziat nu doar din cauza constructorului din Italia, ci și a statului care nu a făcut exproprierile la timp. Este singurul administrator cu specializare Drumuri și Poduri. Și la CNAIR un singur administrator a terminat CFDP – Septimiu Buzașu, după cum Economedia a scris aici.

Adrian Foghiș, „omul lui Bolojan”, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, susținut de PNL, a condus Zona Metropolitană Oradea. Este absolvent de Sociologie și Științe Politice.

Marius Bota, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, inginer absolvent al Universității Tehnice din Cluj-Napoca, a fost vicepreședinte al Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaților și a depus numeroase inițiative pentru dezvvoltarea infrastructurii de transport.

Bogdan Pascu, inginer mecanic, fost vicepremier în Guvernul Tăriceanu, a fost director general adjunct al CNAIR și director la firma de proiectare Consitrans. Bogdan Pascu, un apropiat al lui Dan Voiculescu, a fost și șef al Departamentului pentru dezvoltare, promovare şi monitorizarea proiectelor de investiţii în infrastructură, înfiinţat de Guvernul Dăncilă.

Ion Cosmin Petrescu, a absolvit ASE- Facultatea de Cibernetică, este Președinte PNL Curtea de Argeș și administrator Electrica.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.