Prima mașină electrică din Rusia a fost prezentată zilele trecute la Moscova. Reacțiile pe internet nu s-au lăsat așteptate, de la sarcasm la batjocură. Acesta este deja supranumită în mod sarcastic “Tesla Killer”, scrie TF1. La începutul acestei săptămâni, producătorul auto rus Avtotor a prezentat un prototip de vehicul cu propulsie electrică “100% fabricat în Rusia”, proiectat în parteneriat cu Universitatea Politehnică din Moscova.
În doar câteva ore, prima mașină electrică din Rusia, denumită Amber, a fost ironizată pe rețelele de socializare.
Modelul Amber va fi asamblat la fabrica Avtotor din Kaliningrad, care a produs vehicule BMW, Ford, KIA și Hyundai înainte de introducerea sancțiunilor occidentale. Motorul și bateria vor fi de origine rusă, promite producătorul, care își propune să facă din ea mașina poporului la un preț accesibil. Producția va începe în 2025, cu scopul de a produce 50.000 de unități pe an. “Proiectul se află acum în faza de testare, așa că aspectul caroseriei se va schimba”, se arată într-un articol online din presa rusă RB, specializată în știri despre noile tehnologii.
A fost suficient pentru a-i inspira pe internauți, care s-au distrat copios ironizând noul model rusesc pe rețelele de socializare. “Toți adevărații designeri au părăsit Rusia. Avtotor Amber va rămâne în istorie ca fiind cea mai urâtă mașină proiectată vreodată”, a glumit un utilizator al platformei X (fostul Twitter). “Fiat Multipla nu mai este cea mai urâtă mașină din lume”, a ironizat un altul, tot pe rețeaua de socializare a lui Elon Musk, fondatorul mărcii de vehicule electrice Tesla.
"Нельзя совмещать это и это, а я совмещу": pic.twitter.com/tFktMvybkJ
— . (@eempty_vooid) December 18, 2023
— Nikluben❌ and 174 others (@nikluben) December 19, 2023
Țara condusă de Vladimir Putin este departe de a fi adoptat masiv vehiculele electrice. Acestea reprezintă doar 0,05% din vânzări, relatează The Moscow Times. Pentru a remedia acest lucru, guvernul rus intenționează să investească 10,5 miliarde de dolari în dezvoltarea vehiculelor electrice și pe bază de hidrogen până în 2030. Iar pentru a-i încuraja pe șoferi să treacă la aceste modele de mașini, taxele de autostradă sunt gratuite pentru proprietari. În Moscova, cel mai populat oraș din Europa, sunt înregistrate doar 3.500 de mașini electrice, reprezentând 0,09% din totalul parcului auto.